خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سخنگو درباره‌ی دو اعدام در آذربایجان غربی

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوى قوه قضائیه در خصوص اجراى حکم اعدام 2 محکوم امنیتى، گفت: 2 مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگى قوه قضائیه ارسال شد اما این دو نفر مستحق عفو نبودند.

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلى سخنگوى قوه قضائیه در بخش خبرى ساعت ٢١ در خصوص اجراى حکم اعدام دو محکوم امنیتى در آذربایجان غربى، عنوان کرد: این پرونده دو مرتبه به دیوان عالى کشور ارسال شد و در یک مرحله دیوان عالى کشور دستور تکمیل تحقیقات و بررسى‌هاى جانبى را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجددا پرونده براى تأمین نظر شعبه دیوان عالى کشور و تحقیقات تکمیلى به استان آذربایجان غربى رفت و پس از انجام تحقیقات تکمیلى نهایتا حکم صادره از دادگاه استان آذربایجان غربى به تأیید دیوان عالى کشور رسید.

وى تصریح کرد: بعد از قطعیت دادنامه، دو مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگى قوه قضائیه ارسال شد که در هر دو مرحله با حضور اعضاى کمیسیون بررسى‌هاى جامع انجام شد و این افراد را مستحق عفو و تخفیف مجازات به لحاظ جنایتى هولناکى که انجام شده بود و شهادت جمعى از هموطنان در شهرستان مهاباد، ندانستند.

اسماعیلى اذعان کرد: این فرایند باعث طولانى شدن رسیدگى و فراهم شدن مقدمات اجراى حکم شد و نهایتا امروز در استان آذربایجان غربى حکم قانونى این دو متهم تروریست وابسته به گروهک هاى ضدانقلاب به مرحله اجرا درآمد.

انتهاى پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا