خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خشم حامد کرزای از اظهارات ترامپ علیه افغانستان

«حامد کرزای»، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان در دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان اعتراض خود را نسبت به اظهارات بی پروا و بی ملاحظه ترامپ درباره کشته شدن میلیون ها تن در ازای پیروزی در این جنگ ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان در جریان دیدار خود با تادامیچی یاماموتو، فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و رئیس هیات کمک رسان سازمان ملل در این کشور، مراتب اعتراض خود را بابت اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره نحوه پیروزی در جنگ افغانستان ابراز داشت و به فرستاده سازمان ملل تاکید کرد تا نگرانی‌های مردم افغانستان را در این باره به دبیرکل سازمان ملل انتقال دهد.

ترامپ گفته بود: اگر بخواهم، می‌توانم ظرف یک هفته در این جنگ پیروز شوم. به دنبال کشتن ۱۰ میلیون تن نیستم. خوب بسیاری از آنها افراد بیگناهی هستند. من به دنبال این کار نیستم. من درباره نبرد اتمی حرف نمی‌زنم درباره یک نبرد متعارف حرف می‌زنم. اما نمی‌خواهم میلیون‌ها تن از افراد بیگناه افغانستانی را بکشم.

ترامپ در ژوئن هم اظهارات مشابهی داشت که باعث خشم مردمی شده بود؛ وی گفته بود که ظرف یک هفته جنگ افغانستان را به اتمام می‌رساند اما با انجام این کار، می‌تواند باعث مرگ میلیون ها تن شود.

کرزای و فرستاده سازمان ملل در امور افغانستان همچنین به بررسی و تبادل دیدگاه‌ها درباره روند صلح افغانستان، تحولات اخیر در این حوزه و همچنین ضرورت تبدیل این روند به امری مختص به افغان‌ها با هدف تضمین صلحی بادوام در کشور پرداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا