خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رژیم فستینگ مناسب چه افرادی است؟

همشهری آنلاین نوشت: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: رژیم فستینگ یا روزه داری برای افرادی که دو الی سه کیلو اضافه دارند، در یک بازده زمانی معمولا دو ماهه جواب می دهد.

با این رژیم تا عید لاغر می‌شوید

عبدالرضا نوروزی، در گفت و گو با رادیو سلامت، رژیم فستینگ را یک رژیم ناشتایی یا روزه داری دانست و افزود: بدین معنا که در یک دوره‌ای از روز یا هفته یا دوره‌هایی از ماه کمتر غذا می‌خوریم.

وی ادامه داد: رژیم‌های فستینگ، از آن دسته رژیم‌هایی است که در طول تاریخ بشر وجود داشته و در فرهنگ مذهبی ما با عنوان رژیم روزه داری اسلامی نامگذاری شده است.

نوروزی افزود: تحقیقات هم نشان داده که روزه داری برای سلامت بسیار مؤثر است و باعث می‌شود اضافه چربی‌های انباشته شده در بدن، کمتر شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه رژیم روزه داری برای بیشتر افراد مناسب است، گفت: البته برای افرادی که در گروه‌های پرخطر همچون بیماران دیابتی، فشارخون، مادران باردار، رژیم روزه داری با برنامه ریزی خاصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از لحاظ پزشکی و درمانی رژیم فستینگ به دو دسته تقسیم می‌شود، افزود: فستینگی که برای کاهش وزن و لاغری استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارد.

نوروزی ادامه داد: به طور مثال، در ٥ روز فرد، رژیم عادی و ۲ روز رژیم فستینگ دارد که در این دو روز، دریافت مواد غذایی را به حداقلِ نصف یا یک سوم می‌رساند، که این رژیم دو و پنج نامیده می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: انواع رژیم‌های روزه داری می‌تواند باعث کاهش وزن شود. برای افرادی که دو الی سه کیلو اضافه دارند، در یک بازده زمانی معمولاً دو ماهه پاسخ می‌دهد؛ اما برای افرادی که کاهش وزن بیشتری می‌خواهند، این رژیم پاسخگو نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا