خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادستان شوش: کارگران هفت تپه به محل کار خود بازگردند

مصطفی نظری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه خواست تا در محل کار خود حضور یابند و این اطمینان را داشته باشند که حمایت دستگاه قضایی در حفظ شرکت و تولید ملی و مطالبات جامعه کارگری تا تحقق کامل عدالت ادامه دارد.

نظری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: به‌دنبال رسیدگی به تخلفات ارزی سهامداران شرکت هفت تپه و همچنین عدم پرداخت حقوق کارکنان این شرکت، با پیگیری دستگاه قضایی در مرکز و رئیس کل محترم دادگستری استان، دادستان محترم مرکز استان و مسؤولان قضایی شهرستان شوش، حقوق یک ماه از دو ماه حقوق معوقه کارکنان طی هفته گذشته پرداخت شد و پیگیری‌ها جهت پرداخت مابقی مطالبات حقوق معوقه کارکنان ادامه دارد.

وی افزود: متاسفانه اعتراضات کارکنان برا مطالبه حقوق معوقه خود طی چند روز گذشته از حالت اعتراض و مطالبات صنفی به اعتصابات غیرقانونی و تجمعات در خیابان‌های اصلی تغییر یافت که موجب ایجاد ترافیک و مزاحمت برای مردم و بازاریان شد و نارضایتی عمومی را به همراه داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با بیان اینکه به دنبال این تجمعات غیرقانونی، چهار نفر از محرکین و مخلین نظم عمومی روز گذشته به اتهام ارتکاب جرم مشهود توسط ضابطین قضایی بازداشت شدند، تصریح کرد: این اقدام پس از ارائه تذکرات مسؤولان شهری و درخواست آنان از معترضان جهت بیان مطالبات از طریق مجاری قانونی و همچنین به منظور حفظ نظم عمومی صورت گرفت.

وی ضمن بیان آنکه افراد بازداشت شده امروز با قرار کفالت آزاد شدند، گفت: دستگاه قضایی با اعتقاد به برخورد با هرگونه فساد در حوزه اقتصادی، حفظ شرکت هفت تپه به عنوان سرمایه ملی و مطالبه به حق حقوق جامعه کارگری را از وظایف خود میداند.

مصطفی نظری اذعان کرد: همین مسئله در اشتغال قریب به شش هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت نیشکر هفت‌تپه، وابستگی اقتصادی بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم منطقه به این شرکت و حفظ و رونق تولید استان و کشور است.

وی ادامه داد: از کارکنان شریف و زحمتکش شرکت تقاضا داریم که خواسته‌های به حق و قانونی خود را در چارچوب قانون و با حفظ نظم و امنیت عمومی شهرستان مطالبه کنند و با بازگشت به کار خود، مانع نابودی مزارع و تولید شرکت شوند و این اطمینان را داشته باشند که حمایت دستگاه قضایی در حفظ شرکت و تولید ملی و مطالبات جامعه کارگری تا تحقق کامل عدالت ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا