خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فاجعه «دربندسر»، فاجعه مدیریت بود

 

یک روزنامه نگار که در زمان سقوط یک دختربچه از تله‌سی‌یژ در پیست اسکی دربندسر در آنجا حضور داشت، ادعاهای مدیرعامل این پیست را رد کرد.

به گزارش انصاف نیوز، «رضا غیبی» در یادداشتی در این باره نوشت:

اتفاقی که دو روز پیش در پیست اسکی دربندسر رخ داد فاجعه مدیریتی بود نه فاجعه انسانی.

سقوط دختربچه اسکی باز از ارتفاع 10 متری بواسطه عدم رعایت استاندارد و مسائل ایمنی از طرف مسوولین پیست اسکی رخ داد. اتفاقی که با گذشت 24 ساعت هنوز هم برای من به تلخی لحظه اول است، لحظه ای که جیغ بنفش دختربچه کوه ها را به لرزه درآورد. لحظه آویزان ماندن در میان زمین و آسمان، وحشت اسکی بازان و مبارزه با جاذبه زمین.

فاجعه ای که عمق سوء مدیریت در ایران را به تصویر کشید. مدیرانی که در اکثر موارد خلاف واقع سخن می گویند همچون مدیرعامل پیست اسکی دربندسر.

ای کاش مدیرعامل پیست به جای مصاحبه سراسر خلاف واقع، منصفانه تر سخن جاری می کرد. ای کاش آنجا بود وقتی اشک های همراه با التماس دخترک به زمین می نشست و میدید رنگ بر رخسار کسی نیست.

کاش خود را برای لحظه ای جای خانواده دختر اسکی باز میگذاشت و برای منافع شخصی یا سازمانی خود حقیقت را تحریف نمی کرد.

صدای دخترک هنوز در گوشم است، صدای معصومانه ای که با التماس مادر را می خواند و با ناامیدی خدا را، اما خبری از مادر نبود و خدا نیز حریف سوء مدیریت مدیران خودشیفته نشد.

دخترک افتاد، صدای سقوط کوهستان را دوباره لرزاند، یکی دست بر سر، یکی دست بر چشم، یکی لرزه بر اندام و آن دیگری وحشت زده از اتفاق؛ همه منتظر رسیدن نیروهای امداد بودند.

امدادی اما در کار نبود تا پیکر نیمه جان و بیهوش دخترک روی دستان دو نفر قرار گرفته و برای درمان منتقل شود.

برخلاف کنجکاوی روزنامه نگاری نه توانی برای حرکت داشتم و نه جرات مواجه با دختربچه پرنشاطی که تا همین چند دقیقه پیش خنده شوق اش برای رفتن به قله من را سرشوق آورده بود.

ماجرا را پیگیری نکردم تا بی خبری، درد فاجعه را برای من دوچندان کند؛ فاجعه ای که شاید تا اخر عمر فراموش نکنم.

این درد اما امروز به توان بی نهایت شد وقتی که مدیرعامل پیست اسکی دربندسر [با تسنیم] مصاحبه کرد و گفت: او بعد از افتادن به پایین به سلامت از جایش بلند می‌شود و همراه پدرش به خانه رفت.

باور کنید فاجعه دربندسر، فاجعه مدیریت بود…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا