خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قیمت اصلاح نشود، قطعه‌سازان و خودروسازان غرق می‌شوند»

بابک کریمخان، عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور معتقد است، اگر اصلاح قیمت خودرو انجام نشود، خودروسازان و قطعه‌سازان با هم غرق خواهند شد.

به گزارش ایسنا کریمخان در نشست امروز (26 تیر) قطعه‌سازان کرمانشاه با مدیرعامل ایران خودرو که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مشکلات مالی متعددی که امروز قطعه‌سازان با آن مواجهند، اظهار کرد: با این نوسانات نرخ ارز قراردادهای 120 روزه‌ای که خودروسازها با قطعه‌سازان می‌بندند عادلانه نیست و با وجود همین قراردادها نیز گاهی پول قطعه‌سازان تا چندین ماه پرداخت نمی‌شود.

وی همچنین از تاخیر در اصلاح قیمت‌های سال 1398 گلایه کرد و ادامه داد: اسناد اصلاح قیمت‌های سال گذشته چند روز قبل و با تاخیر چندین ماهه به دست ماه رسید که منجر به نصف شدن سرمایه ما به اندازه فاصله دلار یازده هزار تومانی تا دلار 24 هزار تومانی شد.

عضو کمسیون صنعت خانه صنعت و معدن ایران تاکید کرد: برای اصلاح قیمت سال جاری نیز قیمت‌ها در تیرماه بر اساس دلار 18 هزار و 500 تومانی تعیین شده، در حالیکه اکنون صبحت از دلار 24 هزار تومانی است.

به گفته کریمخان، هم اکنون قیمت تمام شده تولید قطعات خودرو 70 تا 80 درصد گرانتر نسبت به سال گذشته برای قطعه سازان تمام می‌شود و با ادامه این روند دیگر توانی برای تولید آنها باقی نخواهد ماند.

کریمخان خواستار اصلاح قیمت خودرو برای حل این مشکلات شد و تاکید کرد: بخش زیادی از مشکلات کنونی ناشی از آن است که اجازه اصلاح قیمت به خودروسازان داده نمی‌شود و فروش محصولات آنها با زیان همراه است و به تبع آنها نیز امکات پرداخت بدهی خود به قطعه سازان را ندارند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان کرمانشاه اصلاح قیمت‌ها را برای رکورد زدن در تولید خودرو ضروری دانست و افزود: در غیر اینصورت کیفیت خودرو که خطر قرمز است دیگر اولویت نخواهد بود و فقط تولید در اولویت قرار می‌گیرد.

نقشه راه قطعه‌سازی کرمانشاه برای دو سال آینده تدوین شود

سیروس کوهستانی یکی دیگر از فعالان صنعت قطعه‌سازی استان کرمانشاه نیز از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه به عنوان لکوموتیو صنایع قطعه‌سازی استان یاد کرد و ادامه داد: برای این منظور نیازمند تدوین یک نقشه راه برای مهندسی تامین قطعات خودرو هستیم که نه تنها نیاز کرمانشاه، بلکه نیاز استان‌های دیگر منطقه را نیز پوشش دهد.

وی افزود: این نقشه راه باید برای دو سال آینده تدوین شود و بر اساس آن زنجیره تامین پنج استان غرب کشور پوشش داده شود.

کوهستانی تدوین این زنجیره تامین را برای بقای ایران خودرو کرمانشاه و قطعه سازان استان ضروری دانست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا