خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نباید کرونا موجب کمرنگ شدن اجتماعات مذهبی شود»

حجت‌الاسلام نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نباید اجازه دهیم ویروس کرونا موجب کمرنگ شدن اجتماعات مذهبی مانند نمازجمعه، برگزاری دعاهای ندبه و نمازهای جماعت شود، اما این جمع‌های مذهبی باید طبق پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود تا سلامت جامعه در خطر قرار نگیرد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدعلی نکونام ۲۷ تیرماه در پیام جمعه این هفته شهرکرد، با بیان اینکه بسیاری از بلایا به علت غفلت از خداوند و بی‌توجهی به انجام وظایف در برابر پروردگار است، اظهار کرد: بلایا و سختی‌ها هشداری برای توجه بیش‌تر به خداوند است، مال، ثروت، شهوت و سرگرمی به مسائل پوچ انسان را از یاد خداوند غافل می‌کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: هرچه شدت بلا بیش‌تر باشد، تلنگر برای توجه به سوی خداوند از طریق بلا بیش‌تر می‌شود، برای دفع بلا باید صدقات، کارهای خیر و انجام اموری که خداوند می‌پسندد بیش‌تر شود، اما شاهدیم عده‌ای از این بلاها عبرت نمی‌گیرند و متنبه نمی‌شوند.

وی در ادامه گفت: مسائل فرهنگی موجود در جامعه همیشه از دغدغه‌های اهل ایمان بوده است، نباید اجازه دهیم ویروس کرونا موجب کمرنگ شدن اجتماعات مذهبی مانند نمازجمعه، برگزاری دعاهای ندبه و نمازهای جماعت شود، اما این جمع‌های مذهبی باید طبق پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود تا سلامت جامعه در خطر قرار نگیرد.

نکونام تأکید کرد: مراسمات مذهبی به دفع بلا کمک می‌کند، بنابراین باید با توسل به خدا و امر به معروف و نهی از منکر برای دفع بلا دعا کنیم، توجه به سمت خدا باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر انجام مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص ادامه‌دار بودن کمک‌های مومنانه در قالب نهضت تعاون و احسان، بیان کرد: عده‌ای از مشاغل در این ایام دچار خسارت شدند و عده زیادی از مردم نیز برای تأمین معاش خود با مشکل مواجه شده‌اند، گروه‌های جهادی، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی باید نسبت به بحث کمک‌های مردمی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به گلایه‌مندی مردمی از وضعیت عفاف و حجاب در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی از مطالبات جدی به حق مردم است، مشاهده می‌شود در مراکز تفریحی، توریستی و پارک‌ها اختلاط زن و مرد، بدحجابی زننده و ترویج موادمخدر صورت می‌گیرد، دستگاه‌های فرهنگی باید به وظایف خود در این حیطه عمل کنند.

نکونام ادامه داد: گزاشاتی مبنی بر ایجاد پاتوق در مناطق گردشگری برای انجام کارهای نازیبا وجود دارد، ساکنان این مناطق باید نسبت به این مسئله حساسیت بالایی داشته باشند و اراضی و خانه‌های خود را به این افراد واگذار نکنند و امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند، همچنین کسبه اجازه ولنگاری را ندهند و تولیدکنندگان نیز وارد تولید لباس فاخر ایرانی و اسلامی شوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اینکه ازدواج به موقع و آسان می‌تواند از ضایعات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: طلایه‌داران و ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز نقش مهمی در کاهش این آسیب‌ها می‌توانند داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا