خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رابطه ایران و چین در ۱۰۰۰سال گذشته هرگز استعماری نبود»

خطیب نماز جمعه رشت گفت: رابطه بین ایران و چین در تاریخ ۱۰۰۰ ساله گذشته هرگز استعماری نبوده و آسیب هایی که از جانب اروپا و آمریکا به کشور وارد شده، قابل مقایسه با چینی ها نیست.

به گزارش ایسنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعبیر رهبری درباره نمایندگان مجلس یازدهم می تواند نویدبخش آینده روشن باشد.

وی از نمایندگان مجلس خواست بیانات رهبر انقلاب را سرلوحه خویش قرار دهند و افزود: مهار تورم و گرانی و رفع معضل کاهش ارزش پول ملی مورد توجه مسئولان به ویژه مجلس قرار گیرد، زیرا معیشت مردم تحت تاثیر تورم افسارگسیخته قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز نمایندگان از باندبازی و حزب بازی، ادامه داد: شایسته سالاری باید در جامعه مشهود باشد.

امام جمعه رشت، با اشاره به شبهات مطرح شده درباره قرارداد ایران و چین، اضافه کرد: رابطه بین ایران و چین در تاریخ ۱۰۰۰ ساله گذشته هرگز استعماری نبوده و آسیب هایی که از جانب اروپا و آمریکا به کشور وارد شده، قابل مقایسه با چینی ها نیست. البته کشورها در روابط بین المللی به دنبال منافع خود هستند، اما استعمار و استکبار شیوه غرب است و شرقی ها استعمارگر نبوده و نیستند.

وی با تاکید بر لزوم ورود دستگاه های نظارتی جهت کنترل بازار، تاکید کرد: مسئولان در سایر بخش ها نیز مشکلات بنگاه های اقتصادی را حل کنند تا منجر به اشتغالزایی شود.

آیت الله فلاحتی، فرایندهای اداری را باعث ایجاد مشکل برای مردم دانست و بیان کرد: مردم در ادارات و سازمان ها با قوانین دست و پاگیر مواجه می شوند و پرونده های آنان چند سال طول می کشد لذا از مدیران می خواهیم با برنامه ریزی مشکلات مردم را کم کنند؛ نه اینکه در کارهای آنان بیشتر گره بیاندازند.

وی یادآور شد: به برخی از ادارات و سازمان ها در حل مشکلات مردم نمره صفر می دهیم و این لکه سیاه باید از دستاوردهای انقلاب پاک شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مبنی بر آتش بس ایران و عراق در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: تا به امروز موضوع پذیرش این قطعنامه توسط امام خمینی(ره) برای مردم تبیین نشده و لذا نیازمند واکاوی تعبیر «جام زهر» هستیم.

امام جمعه رشت، از جوانان خواست سیره زندگی اهل بیت(ع) را در تشکیل خانواده مورد توجه قرار دهند و گفت: دین مبین اسلام برای ازدواج اهمیت و ارزش قائل است لذا باید به تاسی از ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی با موضوع مهریه های سنگین، عنوان کرد: برخی از خانواده ها مهریه های سنگین، بی منطق و از روی چشم و همچشمی تعیین می کنند، اما ایمان به خدا ضامن زندگی دو جوان است و مهریه سنگین زندگی را حفظ نمی کند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه به عنوان یکی از مطالبات رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: حیا در برابر خداوند، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) یکی از مهمترین شاخصه های سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه خداوند و اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) حاضر و ناظر بر اعمال همه انسان ها هستند، یادآور شد: اگر انسان همواره خود را در محضر الهی ببیند، از لغزش و ارتکاب به گناه مصون می شود.

امام جمعه رشت، یکی از مصادیق تقوا را صیانت از سلامتی خود دانست و عنوان کرد: توجه به سلامت فردی یکی از توصیه های اهل بیت(ع) است و لذا امروز که با بیماری منحوس کرونا در جامعه جهانی و کشور ایران مواجه هستیم، باید بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مگر چند سال از رشد اقتصادی ونظامی اش گذشته که سابقه هزار ساله برایش می سازید؟؟؟؟خب از الان شروع کرده است…..

  2. مگر چند سال از رشد اقتصادی ونظامی اش گذشته که سابقه هزار ساله برایش می سازید؟؟؟؟خب از الان شروع کرده است…..از وقتی که برده داری نوین به سبک چینی را شروع کرده است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا