خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر سخنان یک امام جمعه

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در ایامی که جهان شاهد قلدری دیوانه‌وار و جنایتکارانه اسرائیل در نوار غزه است که بدون اعتنا به تمام قوانین بین‌المللی و انسانی در صدد سرکوب و قتل عام ساکنان غزه می‌باشد و تریبون‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی هم شبانه روز به انعکاس اخبار این جنایت و قلدری‌های این رژیم خونخوار و آدمکش می‌پردازند، در بیخ گوشمان در یکی از شهرهای کشور (رضوان‌شهر گیلان) یک امام جمعه که باید مبلغ رحمانیت اسلام، ادب دینی بخصوص در کلام و گفتار، قانونگرایی و نظم باشد، در خطبه‌های دعوت کننده به تقوا و عدالت آشکارا فردی را که ظاهرا خبرنگار است، آماج توهین ساخته و به صراحت از مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی آن شهر می‌خواهد “دهان او را گِل بگیرند”!

این امام جمعه تحت عنوان گله از فرماندار، فرمانده سپاه و فرمانده نیروی انتظامی، از آن فرد ظاهرا خبرنگار شکایت می‌کند و می‌گوید: “دلقک و بی‌شعوری که در فضای مجازی همه نوع غلط مرتکب می‌شود، کسی که صدها نفر در کانالهایش عضویت دارند و هر چه خدمت در این شهرستان می‌شود، را زیر سؤال می‌برد، آقای فرمانده نیروی انتظامی و آقای فرماندار که به خاطر شجاعت مورد تحریم اتحادیه اروپا هستید و آقای فرمانده سپاه، فرماندهان امنیتی و نظامی این شهرستان کو شجاعتتان؟ چرا دهان این فرد را گل نمی‌گیرید؟ آقای فرمانده سپاه که عده‎‌ای با شنیدن نام سپاه زهره‌ترک می‌شوند، آقای فرماندار و رئیس شورای تأمین و ..، چرا این را جمعش نمی‌کنید؟ عرضه‌اش را ندارید؟ نمی‌توانید؟ هنرش را ندارید؟ به عهده ما بسپارید! من 5 نفر می‌فرستم دهانش را گل بگیرند؟»

آیا نباید از مسئولانی که به حق صبح و شام در صدد محکوم کردن اقدامات غیر انسانی و وحشیانه اسرائیل است، انتظار داشت با این گونه رفتارها در بیخ گوش خودشان، از جانب یک امام جمعه که باید الگوی ایمان، تقوا، انسانیت، ادب، اخلاق و قانونگرایی باشد، مقابله کند؟

صاحب این قلم نه آن امام جمعه را می‌شناسد و نه آن فرد احیاناً خبرنگاری که در خطبه جمعه «دلقک بی‌شعور» خوانده شده که در فضای مجازی در کانالی با صدها مخاطب اقدامات مسئولان شهر را زیر سؤال می‌برد! ولی ظاهرا سخنان آن فرد از نظر جماعت معتنابهی که عضو کانالش هستند، منطقی است و آقای امام جمعه و دیگر مسئولان آن شهر اگر توان قانع کردن مردم و مخاطبان او را ندارند، چرا به جای توانمند ساختن خود در اقناع سازی، به دنبال گل گرفتن دهان او هستند؟ اگر آن فرد در فضای مجازی به مسئولان شهر دروغ می‌بندد یا آمار غلط دروغ می‌دهد یا دیگر عناوین مجرمانه را مرتکب می‌شود، آقای امام جمعه و دیگران حق و وظیفه دارند از او به دادگاه شکایت کرده و در دادگاه علنی با استناد به مدارک معتبر جرمش را ثابت کرده و محکومیتش را بخواهند نه این که خود در نماز جمعه بر مسند قضاوت بنشیند و حکم «گل گرفتن دهان» صادر کند و از مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی بلند مرتبه شهر با نام و به صراحت، اجرایش را بخواهد و در آخر هم اعلام کند اگر می‌ترسید و جرأت و هنر ندارید، بگویید تا گماشتگان خودم(!) حکم را اجرا کنند!

کشور ما نمونه این تفکر را در زمان‌هایی دیده که عده‌ای در صدد گل گرفتن دهان مخالفان بودند و با شجاعت و پایداری سید نجیب و مردمدار، جناب خاتمی ریاست جمهور وقت آن غده سرطانی کنده شد همچنان که سر این اژدهای خطرناک در قتل‌های ناموسی و … هم ظاهر شد ولی دوام نیافت. امید است که مسئولان کشور اجازه ندهند دوباره چنین غده‌ سرطانی و مرگ‌زایی در بدنه نهادها و ارگانها شکل بگیرد.

امید که مسئولان حکومت از جمله نهاد ناظر بر امامان جمعه، آشکارا و علنی با چنین نگاه‌هایی برخورد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اگر آن دلقک را نمی شناسی پس نظر نده چون این سخنان از یک امام جمعه هست بر نمی تابید هر دلقکی بیاید به نام خبرنگار هر غلطی بکند باید آزاد باشد؟

    1
    11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا