خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران خواستار مداخله سازمان ملل در یمن شد

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سازمان ملل خواست تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان یمنی را به‌کار گیرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه، سید عباس موسوی جنایت جدید هواپیماهای نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در هدف قراردادن مراسم عروسی در شهرهای الحجه و الجوف یمن که به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵ نفر از زنان و کودکان بی گناه منجر شد، را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حمله هوایی اظهار داشت: متاسفانه جنایات جنگی نیروهای نظامی ائتلاف در یمن در پناه سکوت و بی تفاوتی جامعه بین‌الملل ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی در حق یمن شوند.

موسوی تاکید کرد: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده اند در این جنایات شریک بوده و باید در قبال اینگونه حمایت‌های خود به جامعه بین المللی و مردم یمن پاسخ‌گو باشند.

وی با بیان اینکه این جنایات در حالی ادامه دارد که متاسفانه اخیرا سازمان ملل با فشار سیاسی آمریکا و دلارهای نفتی سعودی، نام عربستان را از فهرست رژیم های کودک‌کش خارج کرده است، از این نهاد بین‌المللی خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان را به‌کار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا