خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات تند بولتون علیه دونالد ترامپ

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین دولت ترامپ گفت: دونالد ترامپ  روابط شخصی با سران کشورها را با روابط دوجانبه میان آمریکا و آن کشورها اشتباه می‌گیرد. تحلیلگران سیاسی در آمریکا و اروپا دائماً تلاش می‌کنند از کار ترامپ سر در بیاورند یا اینکه دکترینی برای او تعریف کنند. وقتتان را تلف نکنید. دکترینی به نام دکترین ترامپ وجود ندارد

به گزارش فارس، «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده گفته که سران کشورهای دنیا نباید وقتشان را برای سر درآوردن از دکترین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تلف کنند.

جان بولتون در مصاحبه با نشریه اشپیگل گفت: «یکی از مشکلات ترامپ با روابط بین‌الملل این است که دیدگاه‌های او هیچ مبنای فلسفی ندارد. این عاملی بود که در سراسر دوران حضور من در کاخ سفید کار را پیچیده می‌کرد. من یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار هستم. او نیست. ولی او لیبرال دموکرات هم نیست.»

بولتون در ادامه اضافه کرد: «او روابط شخصی با سران کشورها را با روابط دوجانبه میان آمریکا و آن کشورها اشتباه می‌گیرد. تحلیلگران سیاسی در آمریکا و اروپا دائماً تلاش می‌کنند از کار ترامپ سر در بیاورند یا اینکه دکترینی برای او تعریف کنند. وقتتان را تلف نکنید. دکترینی به نام دکترین ترامپ وجود ندارد.»

مقام سابق آمریکایی اضافه کرد: «تصمیمی که صبح در خصوص یک موضوع گرفته می‌شود ممکن است عصر عوض شد و این موضوع تا حد زیادی به ملاحظات سیاسی بستگی دارد. برای او در وهله اول اینکه مجدداً در انتخابات پیروز شود اهمیت دارد.»

«جان بولتون» این روزها به بهانه انتشار کتاب جنجالی‌اش به نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» بخش زیادی از وقتش را به مصاحبه با رسانه‌ها اختصاص داده است.

او چند روز پیش هم در مصاحبه با شبکه خبری پی‌بی‌اس گفته بود ترامپ نه جمهوری‌خواه و نه دموکرات است.

بولتون در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس» گفت: «یکی از نتیجه‌گیری‌های من این است که ترامپ، جمهوری‌خواه محافظه‌کار نیست. منظورم از این حرف این نیست که او یک لیبرال دموکرات است. این هم نیست. از لحاظ فلسفی هیچ است.»

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند داده بودند کتاب جنجالی «جان بولتون» در هفته اول ۷۸۰ هزار نسخه فروخته و در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های «روزنامه نیویورک تایمز» و فروشگاه آنلاین «آمازون» قرار گرفته است.

کتاب خاطرات بولتون از لحاظ فروش در هفته اول هنوز به کتاب «وفاداری بیشتر» نوشته «جیمز کومی»، رئیس سابق اف‌بی‌آی نرسیده، اما همچنان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دوران ترامپ است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا