خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سوءاستفاده از قدرت» در بازداشت معترضان پرتلند

بی بی سی نوشت: کیت براون فرماندار اورگان ماموران فدرالی را که با خودروهای پلیس نامحسوس معترضان را بازداشت کرده‌اند به ‘سوءاستفاده آشکار از قدرت ‘ متهم کرده است.

ماموران فدرال که به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به پرتلند رفته‌اند درعین‌حال از گاز اشک‌آور هم علیه معترضان استفاده کرده‌اند.

چاد ولف، وزیر امنیت داخلی معترضان را ” اوباش خشن” خوانده است.

معترضان از زمان کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پلیس در ۲۵ ماه مه علیه رفتار خشن پلیس به خیابان‌ها آمده‌اند.

گزارشی از بنگاه خبرپراکنی سراسری اورگان جزییاتی را از قول شاهدان عینی شرح داده که ماموران فدرال را دیده‌اند. به گفته این شاهدان عینی ماموران فدرال از خودروهای گشت نامحسوس پلیس بیرون آمده‌اند، معترضان را بدون هیچ توضیحی گرفته‌اند و با خود برده‌اند.

هفته گذشته رویارویی معترضان و ماموران فدرال شدت گرفت و به خشونت کشیده شد. این ماموران از دو هفته پیش برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی به دستوری دونالد ترامپ به پرتلند آمده‌اند.

به گزارش این رسانه محلی روز چهاردهم ژوییه ماموران فدرال در سراسر شهر از خودروهای بی‌نشان خود بیرون پریده‌اند و معترضان را بدون هیچ دلیل مشخصی با خود برده‌اند.

یک ویدیو که توسط این رسانه راستی آزمایی شده گفته‌های یک معترض به نام مارک پتیبون را نشان می‌دهد که شرح می‌دهد چگونه روز ۱۵ ژوییه توسط مردانی با لباس‌های ضدگلوله “پشت یک ون انداخته شده” و بازداشت شده است.

آقای پتیبون شرح می‌دهد که او را به سلولی در یک دادگاه فدرال محلی منتقل کرده‌اند و در آنجا حقوقش را قرائت کرده‌اند.

به گفته این معترض وقتی او حاضر به پاسخ دادن به هیچ پرسشی نشده بدون اینکه هیچ حکمی برای مراجعه به دادگاه برایش صادر کنند و یا بازداشتش را ثبت کنند او را آزاد کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا