خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفیر ایران در انگلیس: پول همه چیز نیست

ایرنا نوشت: سفیر ایران در انگلیس با انتقاد از عملکرد شبکه سعودی «ایران‌اینترنشنال» تصریح کرد: کارکنان ایرانی با ادامه کار در این شبکه فقط آبرو و اعتبار خود را به حراج می‌گذارند.

«حمید بعیدی‌نژاد» روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ‌شبکه سعودی ایران اینترنشنال با پخش گردهمایی گروه تروریستی منافقین که قاتل ده‌ها هزار بی‌گناه ایرانی هستند، وقاحت وبی‌شرمی تمام عیار خود را به نمایش گذاشت.

وی افزود که این برنامه بعد از مصاحبه با سخنگوی گروه تروریستی الاحوازی و به‌دستور مالکان سعودی این شبکه صورت گرفته است.

وی خطاب به کارکنان ایرانی ایران اینترنشنال گفت پول همه چیز نیست.

ایران اینترنشنال یک شبکهٔ تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان با تمرکز بر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی است که مرکز آن در لندن قرار دارد. روزنامه گاردین در سلسله مقالاتی از وابستگی ایران اینترنشنال به کمک‌های مالی ولیعهد عربستان خبر داده است.

بر پایه آخرین گزارش این روزنامه، عربستان ۲۵۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی ایران اینترنشنال که هیچ‌گونه درآمدی از طریق تبلیغات ندارد، هزینه کرده است.

بعیدی نژاد پیشتر به دلیل آنچه نقض صریح قانون و نماد آشکار حمایت از تروریسم توسط این شبکه تلویزیونی خوانده بود به به نهاد ناظر بر رسانه‌های انگلیس شکایت کرد.

وی همچنین از آمادگی سفارتخانه کشورمان برای کمک به کارکنان ایران اینترنشنال خبر داد که قصد قطع همکاری با این شبکه تلویزیونی را دارند.

سفیر کشورمان اعلام کرد: با افشای وابستگی شبکه‌های فارسی‌زبان مستقر در انگلیس به‌ویژه ایران اینترنشنال، برخی از کارکنان آنها در تماس با سفارتخانه ایران در لندن، از تهدیدات حقوقی توسط این شبکه‌ها در صورت قطع همکاری‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی افزود: سفارت برای کمک به این افراد، وکیل مجربی را برای ارائه مشاوره‌ حقوقی در نظر گرفته است.

این در حالیست که اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران انگلیس و ایرلند با نام اختصاری “ان‌یوجی” که بزرگ‌ترین اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران انگلیس است، نیز به تازگی در اطلاعیه‌ای گفته ایران اینترنشنال راه دستیابی کارکنان این شبکه را به تشکلی صنفی که نماینده منتخب خودشان باشد، دشوار کرده است.

ان‌یوجی گفته به مذاکراتش با ایران اینترنشنال ادامه خواهد داد و در صورت ادامه این وضعیت آمادگی دارد که این اختلاف را به دادگاه و سازمان بین‌المللی کار یا حتی پارلمان انگلیس ارجاع دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا