خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دمنوش‌های طبیعی برای کاهش تب ویروسی

سلامت نیوز نوشت: طیف وسیعی از عفونت‌های ویروسی می‌توانند انسان را تحت تأثیر قرار دهند، از سرماخوردگی گرفته تا آنفولانزا، تب خفیف یا تب شدید شایع‌ترین علامت بسیاری از عفونت‌های ویروسی است. برای کاهش علائم خود و همچنین طب می توانید از موارد زیر استفاده کنید.

تب ویروسی یک بیماری شایع است که این روزها در این فصل هم بزرگسالان و هم کودکان را درگیر می کند. تغییر آب و هوا و کاهش دما در این فصل یکی از عوامل خطر تب ویروسی است.

طیف وسیعی از عفونت‌های ویروسی می‌توانند انسان را تحت تأثیر قرار دهند، از سرماخوردگی گرفته تا آنفولانزا، تب خفیف یا تب شدید شایع‌ترین علامت بسیاری از عفونت‌های ویروسی است.

گلودرد، سرفه، آبریزش بینی و بدن درد برخی از علائم شایع دیگر تب ویروسی هستند.با این حال تب ویروسی خفیف را می توان به خوبی در خانه با داشتن یک رژیم غذایی متعادل، از جمله غذاهای آرام بخش، نوشیدن مایعات فراوان و استراحت کافی کنترل کرد.

با این حال، اگر تب ادامه داشت، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید یا برخی از این درمان های طبیعی را برای مبارزه با تب ویروسی درجه پایین امتحان کنید.

گیاهان شگفت انگیز برای درمان تب ویروسی

چای زنجبیل عسلی

خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد درد قوی زنجبیل پتانسیل شگفت انگیزی برای تسکین و کاهش علائم تب ویروسی دارد. عسل نیز با خواص ضد میکروبی قوی به کاهش عفونت و درمان سرفه کمک می کند.

یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب به مدت 2 تا 5 دقیقه بجوشانید، معجون را صاف کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید، این دمنوش را دو بار در روز بنوشید تا از تب ویروسی خلاص شوید.

بذر گشنیز

خواص فیتونوترینت های گیاهی در دانه های گشنیز برای تحریک سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. همچنین دانه های گشنیز سرشار از روغن های طبیعی و ترکیبات آنتی بیوتیکی هستند که برای درمان عفونت های ویروسی فوق العاده قوی می باشند.

به سادگی چند دانه گشنیز را در نیم لیتر آب دم کنید و این دمنوش را چند بار در روز بنوشید تا فوراً سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

چای تولسی

برگ های تولسی منبعی از روغن های فرار از جمله اوژنول، سیترونلول و لینالول هستند که التهاب بدن را کاهش می دهند. خواص ضد باکتریایی، میکروب کشی، آنتی بیوتیکی و ضدقارچ برگ تولسی به خوبی برای کاهش علائم تب ویروسی عمل می کند.

برای تسکین تب، سردرد، سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و تسکین گلو تحریک شده، دمنوش تولسی بنوشید یا چند برگ تولسی بجوید.

سیر

خواص ضد باکتریایی قوی موجود در سیر در درمان تب ویروسی موثر و شناخته شده است.

2 تا 3 غلاف سیر له شده را به یک چهارم فنجان آب گرم اضافه کنید و یا آن را به سوپ خود اضافه و میل کنید که به عنوان غذای آرامش بخش عمل می کند و تب را کاهش می دهد.

نشاسته برنج

آب برنج که به نام کانجی نیز شناخته می شود، یک درمان خانگی بسیار معروف برای درمان عفونت ویروسی است. این ماده به شکل یک عامل ادرارآور عمل می کند و بدن را به سرعت سم زدایی می کند و سموم را از بدن پاک می کند و در نتیجه به درمان تب ویروسی کمک می کند.

یک لیوان آب برنج یا کانجی را با معده خالی بنوشید تا از تب خلاص شوید.

مورینگا

مورینگا دارای مزایای بسیار زیاد تغذیه ای و دارویی است. این گیاه انباری از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد باکتری است که در مبارزه با تب ویروسی شگفت انگیز عمل می کند. علاوه بر این، مطالعات همچنین ثابت کرده اند که پوست گیاه مورینگا به طور قابل توجهی تب را کاهش داده و سموم مضر را از بدن انسان دفع می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یک گیاه همه کاره است که به طور گسترده به دلیل خواص درمانی باورنکردنی آن استفاده می شود. فلفل سیاه سرشار از خواص آنتی باکتریال و آنتی بیوتیکی قوی است که برای درمان بیماری های تنفسی مفید است.

علاوه بر این، فلفل سیاه، سرشار از ویتامین C است که به ایجاد سیستم ایمنی قوی و جلوگیری از بیماری ها کمک می کند.

یک فنجان آب را بجوشانید، 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه خرد شده و چند برگ تولسی به آن اضافه کنید، این چای با طراوت را در طول روز برای مبارزه با تب ویروسی میل کنید.

پونه کوهی

پونه کوهی گیاهی قوی از خانواده نعناع است که به دلیل خواص دارویی و درمانی باورنکردنی خود شناخته شده است. ترکیب گیاهی فعال کارواکرول موجود در پونه کوهی دارای خواص ضد ویروسی است.

چندین مطالعه نیز نشان داده اند که روغن پونه کوهی در برابر ویروس تبخال، روتاویروس و سایر عفونت های تنفسی موثر است.

چای پونه کوهی را به همراه پودر زردچوبه دم کنید و برای گرفتن بهترین نتیجه روزی دو بار آن را بنوشید.

مریم گلی

مریم گلی گیاهی معطر است که از زمان های بسیار قدیم در طب سنتی برای درمان عفونت های ویروسی استفاده می شده است. فعالیت ضد ویروسی مریم گلی به ترکیبات گیاهی سافیسینولید و مریم گلی نسبت داده می شود که در برگ و ساقه این گیاه فراوان است.

نوشیدن یک لیوان جوشانده مریم گلی علائم تب را کاهش می دهد.

بادرنجبویه

عصاره بادرنجبویه منبع قابل توجهی از اسانس ها و ترکیبات گیاهی است که خواص ضد ویروسی در برابر آنفولانزا، تبخال و انترو ویروس از خود نشان می دهد.

رازیانه

رازیانه می‌تواند با بسیاری از ویروس‌ها که می‌توانند دلیل تب مداوم و عفونت‌های دستگاه تنفسی باشند، مبارزه کند. عصاره رازیانه به دلیل وجود یک جزء به نام ترانس آنتول اثرات ضد ویروسی قوی از خود نشان می دهد. علاوه بر این، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را برای بهبود سریعتر در برابر عفونت که می تواند علت اصلی تب مزمن باشد، تقویت کند.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از دیرباز در طب سنتی برای مبارزه با عفونت ها و التهاب ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

شیرین بیان به دلیل داشتن ترکیبات قدرتمندی مانند گلیسیریزین، لیکوئیریتیژنین و گلابرین، مملو از خواص ضد ویروسی است. این مواد فعال در ریشه شیرین بیان از عفونت های ویروسی جلوگیری می کند و در برابر HIV، ویروس های تبخال و ناهنجاری های حاد تنفسی موثر است.

عصاره زردچوبه و زنجبیل

همانطور که می دانیم زردچوبه یک گیاه ایده آل برای کنترل عفونت های ویروسی است زیرا دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی باورنکردنی است.

ریشه زردچوبه مخلوط شده با ریشه یا پودر زنجبیل را می توان در آب جوشاند تا جوشانده غلیظی برای دفع عفونت های ویروسی ایجاد شود.

رزماری

رزماری که به دلیل کاربردهای درمانی خود شناخته شده است دارای ترکیبات گیاهی متعددی از جمله اسید اولئانولیک است که به داشتن اثرات ضد ویروسی در برابر ویروس های تبخال، آنفولانزا و هپاتیت A معروف است و بنابراین بسیاری از عفونت های ویروسی را دفع می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا