خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بخشش ۴ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف گیلان

حجت‌الاسلام میرمحمدی، معاون قضایی رییس کل داگستری استان گیلان در امور شورا‌های حل اختلاف از سازش در ۴ فقره پرونده قتل خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در گفت‌وگو با میزان از سازش در چهار فقره پرونده قتل خبر داد و بیان داشت: در هفته گذشته و با تلاش اعضاء واحد مصالحه قصاص چهار فقره پرونده قتل با گذشت اولیاء دم مقتولان منجر به سازش شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان گیلان خاطر نشان کرد: در سال جاری برنامه ریزی مناسب و اهتمام ویژه‌ای در جهت جلب رضایت از اولیاء دم پرونده‌های قصاص در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در تشریح این ۴ فقره پرونده افزود: پس از تایید رای توسط دیوان عالی کشور این پرونده‌ها برای اجرای حکم به اجرای احکام کیفری ابلاغ و سپس به منظور ایجاد مصالحه و اخذ رضایت اولیاء دم به واحد مصالحه قصاص شورا ارجاع شد.با تلاش و کوشش بی وقفه و جهادی اعضاء واحد مصالحه قصاص و تشکیل جلسات مکرر و اعزام به منزل اولیاء دم، این چهار پرونده منجر به سازش شده و خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلین موجب بازگشت زندگی به چهار نفر شدند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان در امور شورا‌ها، تلاش در جلب رضایت اولیاء دم و مصالحه در پرونده‌های قتل عمد و شبه عمد که ناخواسته صورت گرفته است را حرکتی ارزشمند، خداپسندانه و از برکات شورا‌های حل اختلاف دانست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا