خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قوه قضاییه: محمود موسوی مجد اعدام شد

قوه قضاییه از اجرای حکم اعدام محمود موسوی مجد خبر داد؛ فردی که چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه از او به عنوان «جاسوس سیا و موساد» و کسی که محل تردد و اسکان سردار سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف را به این سرویس‌ها اعلام می‌کرده است یاد کرد.

متن گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه به صورت کامل به نقل از ایسنا در پی می‌آید:

«صبح امروز حکم محمود موسوی مجد که به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

این در حالی است که دیروز وکلای سه نفر از محکومان به اعدام در حوادث آبان ۹۸ اعلام کردند دیوانعالی کشور درخواست بررسی مجدد پرونده موکلین آنها را پذیرفته و اجرای حکم آنها متوقف گردیده است.

احکام روزهای گذشته باعث شده، کاربران در شبکه های اجتماعی روایت قوه عاقل مقتدر را منتشر کنند که در جایی سعی می کند به عدل و انصاف حکم کند و به جنجال سازی‌های خارجی و هشتگ‌های ترامپ و دخالت در امور داخلی ایران توجه نمی کند و به ان هم پاسخ صریح و قاطع می دهد و در عین حال گوش شنوایی برای افکار عمومی داخل کشور است.

اما مجد که بود؟ پایانی بر وطن فروشی به نرخ دلار

بیستم خرداد ماه بود که سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هفتمین نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای جاسوسی خبر داد که با وصل شدن به سرویس جاسوسی موساد و سیا و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی، در حوزههای مختلف امنیتی و بویژه حوزه نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود.

غلامحسین اسماعیلی نام این فرد را که حکم اعدامش از سوی شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شده بود، محمود موسوی مجد فرزند کاظم اعلام کرد و گفت که یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بوده است.

جزییات جاسوسی موسوی مجد

این جاسوس محکوم به اعدام به دلیل تاجر بودن پدرش به همراه خانواده در دهه هفتاد به سوریه می‌رود و در مدارس آنجا تحصیل می‌کند. تسلط او به زبان عربی و انگلیسی باعث می‌شود در شرکتی که با ایران در ارتباط بود به عنوان مترجم مشغول به کار می‌شود و در زمان جنگ سوریه، او با وجود بازگشت خانواده به ایران، در سوریه می‌ماند.

تسلط او به زبان عربی و آشنایی با جغرافیای سوریه او را به نیروهای مستشار ایرانی نزدیک کرد و در گروه هایی که در ادلب تا لاذقیه حضور داشتند، مسئولیت گرفت. او عضو سازمانی سپاه نبود ولی با پوشش مترجم توانست به بسیاری از نقاط حساس ورود کند.
جاسوس سیا و موساد در دام اطلاعاتی نیروهای امنیتی

موسوی مجد از طریق تماس یکی از افسران CIA در غرب آسیا به این سرویس جاسوسی وصل می‌شود. این تماس که تحت رصدهای امنیتی بود موجب شناسایی موسوی مجد شده و از آن پس او تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد.

رفتار مشکوک او باعث می‌شود تا بررسی ها در مورد وی دقیق تر شود و ارتباطاتش با شبکه ای از افسران اطلاعاتی سیا کشف شود.
موسوی مجد در ازای جاسوسی و افشای اطلاعات در مورد مشخصات یگان های مستشاری، جنگ افزارها، سیستم های مخابراتی، معرفی فرماندهان و رفت و آمد آن ها حتی سردار شهید سلیمانی و موقعیت های جغرافیای مراکز مهم و کدها و رمزها، دلارهای آمریکایی دریافت می‌کرد تا اینکه در همین ایام تحت اشراف اطلاعاتی ایران قرار گرفت و سطح دسترسی هایش کاهش پیدا می‌کند. او پس از جاسوسی آمریکا، به سرویس جاسوسی موساد روی می آورد و اطلاعاتی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. او حتی در برهه‌ای تلاش می‌کند تا به سرویس اطلاعاتی عربستان وصل شود.

تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور

نهایتا موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ به اتهام جاسوسی دستگیر و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و این شعبه در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر می‌کند. این رای پس از طی کردن فرایند های قانونی در دیوان عالی کشور تایید می‌شود.

در نهایت صبح امروز دوشنبه سی ام تیرماه ۹۹، حکم موسوی مجد به جرم جاسوسی اجرا شد تا پرونده خیانت او به وطن برای همیشه بسته شود.»

فارس: موسوی مجد نظامی و پاسدار نبود، مترجم بود

پرسش وکیل موسوی مجد و پاسخ محسن کدیور

گزارش تسنیم درباره‌ی محمود موسوی مجد

یادداشت وکیل موسوی مجد درباره‌ی رای دادگاه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا