خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه بررسی مشکلات کامیون‌داران به ریاست جهانگیری

جلسه بررسی مسائل و مشکلات کامیون داران پیش از ظهر امروز(دوشنبه) به ریاست «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه کامیون داران انسان های شریف، زحمتکش و پرتلاشی هستند که سالانه حمل و نقل میلیون ها تن کالا و مایحتاج مردم بر دوش آنها و ناوگان حمل و نقل باری کشور قرار دارد، گفت: کامیون داران نقش پراهمیتی در حمل و نقل کالاها و مایحتاج مردم ایفا می کنند و دستگاه های ذی ربط باید نسبت به حل مسائل و مشکلات آنها به فوریت اقدام کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید اقدامات لازم در جهت حل مشکلات کامیون داران برای تامین لاستیک، سوخت و قطعات و لوازم یدکی انجام شود، اظهار داشت: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی های لازم را برای تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز کامیون داران و نیز تقویت نظارت بر قیمت این اقلام انجام دهد و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز تولید داخل و واردات این اقلام را با اولویت فراهم کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به مطالبه دیگر مطرح شده در جلسه برای پرداخت یارانه بیمه تامین اجتماعی کامیون داران، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست برنامه ریزی و پیش بینی های لازم را برای تحت پوشش قرار گرفتن کامیون داران انجام دهد.

در این جلسه  بیژن زنگنه وزیر نفت نیز با اشاره به برخی شایعات در خصوص افزایش نرخ گازوییل برای کامیون داران تاکید کرد: وزارت نفت به هیچ عنوان برنامه ای برای افزایش قیمت گازوییل در سال 99 ندارد.

در ادامه این جلسه وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از آخرین وضعیت مطالبات رانندگان و کامیون داران و اقدامات این وزارتخانه برای حل مشکلات کامیون داران ارائه کرد.

مهران قربانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست به تشریح آخرین وضعیت بخش حمل و نقل کالا پرداخت و گزارشی از اهم مطالبات رانندگان حمل و نقل کالای برون شهری ارائه کرد که تامین لاستیک و کنترل قیمت آن در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر، جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت قطعات یدکی و سهولت دسترسی به لوازم پرمصرف، تامین منابع پایدار جهت پرداخت یارانه بیمه تامین اجتماعی و مشکلات ناشی از عدم کفایت سهمیه سوخت تخصیص یافته برای ناوگان فعال در بنادر و سایر کامیون داران در شرایط کرونا از جمله این مطالبات بود.

در این جلسه که رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز حضور داشت، اهم مطالبات رانندگان حمل و نقل کالای برون شهری و آخرین وضعیت رانندگان و کامیون داران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای پاسخ به این مطالبات اتخاذ شد.

همچنین در این نشست مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی های لازم را برای تامین لاستیک و قطعات مورد نیاز کامیون داران انجام دهند و بانک مرکزی نیز با اولویت نسبت به تامین ارز مورد نیاز واردات و تولید داخل این اقلام اقدام کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا