خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه های پلیس فتا به مسافران و گردشگران تورهای خارجی

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با توجه به سفرهای نوروزی و مسافرتهای خارجی گفت: بسیاری از صرافی های فضای مجازی فاقد مجوز بوده و با تعیین شروط خاصی برای تورهای برون مرزی نوروزی مثل ثبت نام در سایت و وارد نمودن اطلاعات کامل فرد به همراه شماره حساب به دنبال سرقت اطلاعات مسافران خارجی نوروز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا)، سرهنگ علیرضا آذر درخش در توصیه به کاربران فضای مجازی برای تهیه ارز گفت: مراجعه به صرافی ها یکی از ملزومات انجام سفرهای خارجی بوده و مسافران باید دقت لازم را در هنگام تبدیل ارز داشته باشند.
وی افزود: هموطنان دقت داشته باشند به صرافی های مجاز مراجعه و مبادلات خود را انجام دهند. طبق ماده 33 دستور العمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها، صرافی ملزم به ارائه رسید و فاکتور معتبر با امضاء مجاز و ممهور به مهر صرافی و به نام و امضای مشتری است. بنابراین صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی تخلف نمی کنند و در صورت تخلف با مراجعه به بانک مرکزی و نشان دادن رسید و فاکتور خرید می توان از آنها شکایت کرد.
سرهنگ آذردرخش یادآور شد: مسافران حتی برای خرید برخی از کارت های اعتباری می توانند به صرافی های دارای مجوز بانکی مراجعه کنند، البته به جای کارت های اعتباری بهتر است از دبیت کارت استفاده کنند به این معنا که کارت های دارای موجودی که شما تا سقف موجودی خود مجاز به خرید هستید. هرچند دبیت کارت باید با نام و مشخصات خود مسافر باشد و از دریافت دبیت کارت با مشخصات افراد دیگر خودداری شود چرا که این امر می تواند برای آنها دردسرساز باشد.
وی به مسافران توصیه کرد: گردانندگان صرافی های فضای مجازی فاقد مجوز با جمع آوری اطلاعات مسافران مثل آدرس و شماره تلفن و زمان نبود آنها می توانند دست به سرقت از منزل آنها بزنند، لذا به هیچ عنوان آدرس و شماره های ثابت منزل و محل کار خود را در این دست سایتها وارد نکنید.
سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل برای این مسافران نوروزی، آنها می توانند با مراجعه به پلیس درصدد رفع مشکل خود برآیند، همچنین در خصوص جرائم سایبری نیز می توانند از طریق بخش انگلیسی سایت پلیس فتا به آدرس http://cyber.police.ir و گزینه contact us گزارش دهند.
وی گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا