خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی: عید غدیر در انزوا برگزار نشود

سیداحمد علم الهدی، نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه‌های سنتی عید غدیر ممکن نیست لذا باید با برنامه‌های جایگزین، غدیر را احیا کنیم تا این عید در انزوا برگزار نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: احیای عید غدیر در فضای مجازی باید به درستی انجام شود و برای برگزاری مراسم این عید باید با عنایت امام زمان (عج) از حداکثر ظرفیت‌های محلی و تکنولوژی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز دوشنبه در وبینار فرمانداران و ائمه جمعه خراسان رضوی با موضوع “دهه ولایت، امامت و مواسات” افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه‌های سنتی عید غدیر ممکن نیست لذا باید با برنامه‌های جایگزین، غدیر را احیا کنیم تا این عید در انزوا برگزار نشود.

وی با اشاره به رزمایش مواسات نیز ادامه داد: برنامه مواسات و همدلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید در موج دوم کرونا هم با همان قدرت ادامه یابد که از فردا در سالروز شهادت امام جواد (ع) شروع قدرتمندتری خواهد داشت.

امام جمعه مشهد گفت: مرحله دوم رزمایش مواسات به مناسبت عید غدیر و مرحله سوم هم در دهه محرم انجام خواهد شد. بسیاری از دستگاه‌ها رزمایش مواسات را با قدرت انجام می‌دهند اما مهم این است که این حرکت، مسجد محور باشد.

وی افزود: در این دوران که نماز جمعه برگزار نمی‌شود باید مساجد را احیا کنیم تا خدمات اجتماعی و دینی به درستی صورت پذیرد و فرمایش مقام معظم رهبری به بهترین شکل انجام شود. ممکن است کانون فرهنگی و بسیج مسجد در جلو کار باشند اما مسجد در چهره امام جماعت شناخته شده است و باید در این امور سردمدار باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به در پیش بودن سالروز برگزاری نماز جمعه ادامه داد: این حرکت عظیم باید به مردم یادآوری شود زیرا این یادآوری‌ها با توجه به تعطیلی نماز جمعه می‌تواند کمک کننده باشد تا شکرگزار باشیم. این تریبون مقدس در اختیار ما قرار گرفته که بیانگر دین خدا و حرف های مردم باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا