خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برای ثبت در تاریخ از بقایی شکایت کردیم»

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق با اشاره جزئیات ایجاد صحنه درگیری لفظی و فیزیکی، معاون اسبق رئیس جمهور در محل این نشریه، گفت: برای ثبت در تاریخ، از« حمید بقایی» شکایت کردیم.

ایرنا نوشت: صبح روز یکشنبه (۲۹ تیرماه ۹۹) روزنامۀ شرق (که ساعاتی پیشتر، مطلبی را با عنوان ماجرای فرار از کشور معاون احمدی‌نژاد در باب مصاحبه با وکیل حمید بقایی و داستان فرار وی که رسانه‌ها از آن صحبت و منتشر کرده بودند)، صحنۀ درگیری لفظی و فیزیکی معاون اسبق رئیس جمهور و همراهانش با کارمندان این روزنامه شد.

داستان از این قرار بود که صبح روز یکشنبه، روزنامه شرق مطلبی را درباره حواشی حضور یا فرار حمید بقایی، معاون محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری وی منتشر کرده بود؛ مطلبی که حواشی آن از روز گذشته پررنگ تر از اصل خبر دیده شد.

طی ۲۴ ساعته گذشته ویدئوهای رفتار حمید بقایی در دفتر روزنامۀ شرق که در آن با کارمندان زن این نشریه برخورد کرده و آنان را به دلیل تصویرگرفتن از او، متهم ساخته بارها و بارها دیده شده و واکنش‌های متعددی را برانگیخته است.

موضوعی که بیش از پیش تاخر فرهنگی در رفتارهای چهره‌های شناخه شده و سیاسیون در جامعه را نشان می‌دهد و شاید نیاز داریم که با دقت بیشتری به این دست واکنش‌ها بنگریم و چاره‌ای اساسی برای آن در جامعه بیابیم.

رفتاری که پسندیده نبود

مهدی رحمانیان و در توضیح اتفاقات روز گذشته واقع در روزنامه شرق، اظهار داشت: گزارشی کار کردیم که عمدۀ آن گفت وگو با وکیل حمید بقایی بود. باشگاه خبرنگاران جوان خبری را مبتنی بر فرار او از کشور و این که قصد فرار داشته‌ را منتشر کرده بودند و اعتماد آنلاین هم این خبر را منتشر کرد و دوستان ما در شرق بر اساس این موارد، گزارشی تهیه و با وکیل وی مصاحبه کردند. وکیل او خبر فرار را تکذیب کرد؛ در نتیجه این گزارش کلا به نفع وی نوشته شده بود اما تیتر تاحدی دوپهلو بوده است (عنوان تیتر: ماجرای فرار از کشور معاون احمدی‌نژاد)؛ تیتر می‌توانست کمی شفاف‌تر باشد و شاید به گونه‌ای بوده که برداشت درستی از آن نمی‌شده و البته او هم صرفا تیتر را خوانده و به متن مراجعه نکرده است.

وی افزود: طبق نقل خودش، ظاهرا همسر بقایی تیتر روزنامه شرق را دیده و به او اطلاع داده و وی نیز بدون این که متن روزنامه را مطالعه کند، با عده ای به محل تحریریه دفتر روزنامه آمده و با کارمندان درگیری لفظی و فیزیکی پیدا می کند.

واقعیت این است که این رفتارها در اندازه معاون رئیس جمهوری، اصلا پسندیده نیست؛ و نباید او شان خود را پایین می آورد و برخورد می کرد که در نهایت منجر به تنظیم صورتجلسه شود.

رحمانیان ادامه داد: وکیل من امروز از او(حمید بقایی) شکایت کرد؛ البته این شکایت برای ثبت در تاریخ است، وگرنه او در زندان بوده و برای من خوب نیست که او را به دلیل تخریب اموال، به زندان بفرستم.

اگر قرار باشد هر رسانه‌ای تیتری (درست یا غلط) بزند و عده‌ای جمع شده و به محل رسانه رفته و این گونه رفتار کنند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ هزار راه برای مواجه با این موضوع وجود داشته که او راه هزارم و بدترین را برگزید.

بخشی از جامعه ما در تیتر زندگی می‌کنند

مدیر مسئول روزنامه شرق در ادامه و در واکنش به این موضوع که دلیل بقایی برای حضور در روزنامه شرق چه بوده و آیا اساسا برای اثبات این که از ایران خارج نشده‌، چنین عکس‌العملی را به یک مطلب نشان داده‌؟، گفت: استنباطم این است که این دوستان علاقمند هستند که به هرشکلی تیتر یک شوند، وگرنه مشخص است که وقتی یک چنین آدمی آن هم به این شکل به دفتر روزنامه شرق می‌آید، خبرساز می‌شود و رسانه‌های داخلی و بین‌المللی به آن می‌پردازند و چند روز در صدر اخبار قرار می‌گیرد.

رحمانیان، افزود: مرحوم علی شریعتی پاورقی زیاد می‌نوشت؛ پرسیدند چرا این اندازه پاورقی می نویسد، گفت به دلیل این که بخشی از مردم در پاورقی زندگی می‌کنند و من مجبورم که این گونه بنویسم. امروز هم بخشی از جامعه ما در تیتر زندگی می‌کنند و اصلا به گزارش و متن توجهی ندارند.

مدیر مسئول روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که چنین حواشی‌ به چه منظور انجام می شود؟، تصریح کرد: برخی افراد با رفتاری که بروز می دهند اعلام حضور می کنند تا از ذهن و ضمیر جامعه خارج نشوند، اما اینگونه رفتارها اصلا صحیح نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا