خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصوبه شورایعالی امنیت ملی درباره رودخانه کرج؟!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز درباره اینکه آیا امکان در نظر گرفتن نقاطی امن برای اسکان و اتراق گردشگران در حاشیه رودخانه کرج وجود دارد تا شاهد وقوع حوادث غرق شدگی نباشیم گفت: برای این موضوع با دو مشکل مواجه هستیم یکی مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص رودخانه کرج که برای موضوع گردشگری محدودیت‌هایی مواجه کرده است و یکی هم تصرفات اطراف رودخانه توسط رستوران‌ها و … که باعث شده فقط نقاط محدودی باقی بماند که آن نقاط هم مناطق خطرناک رودخانه کرج است.

داوود نجفیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص غرق شدگی‌های اخیر در رودخانه کرج گفت: متأسفانه روز گذشته چهار نفر در رودخانه کرج غرق شدند و آمار فوتی‌ها از ابتدای امسال تاکنون به حدود ۲۵ نفر رسید.

نجفیان افزود: وظایف آب منطقه‌ای در این خصوص مشخص است و یکی از مهمترین این وظایف آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی است که اقدامات مربوط به آن از نصب بنر، تابلو، پلاکارد و اعلام هشدارهای لازم در رسانه‌های مختلف اعم از ملی و استانی صورت گرفته است اما متأسفانه بسیاری از افراد به این هشدارهای بی توجه هستند و باز هم وارد رودخانه می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این آب منطقه‌ای برای استقرار غواص در نقاط مختلف رودخانه هم اقدام کرده و در این راستا با غواصان بومی قراردادی بسته و لباس نیز برای آنان تهیه شده است.

این مسئول تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ اکیپ گشت هم برای تذکر به افرادی که در نقاط خطرناک اتراق می‌کنند هم در نظر گرفته شده است اما آن چیزی که مشخص است این است که با هیچ اجباری نمی‌توان مردم را از اطراف رودخانه دور کرد و نمی‌دانیم با وجود این همه اطلاع‌رسانی و حادثه چرا بسیاری از شهروندان به هشدارها توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: برخی پیشنهاد می‌دهند اطراف رودخانه فنس کشیده شود، جدا از بحث امکان‌پذیری این کار، لازم است گفته شود که آب منطقه‌ای در اطراف دریاچه سد کرج حصارکشی کرده تا کسی وارد دریاچه نشود اما بارها مشاهده شده برخی افراد با دستگاه برش فلزهای اطراف دریاچه را برش داده و وارد حاشیه دریاچه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در خصوص اینکه آیا در نظر گرفتن نقاطی امن برای اسکان و اتراق گردشگران در حاشیه رودخانه وجود دارد تا شاهد وقوع حوادث غرق شدگی نباشیم هم گفت: برای این موضوع با دو مشکل مواجه هستیم یکی مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص رودخانه کرج که برای موضوع گردشگری محدودیت‌هایی مواجه کرده است و یکی هم تصرفات اطراف رودخانه توسط رستوران‌ها و … که باعث شده فقط نقاط محدودی باقی بماند که آن نقاط هم مناطق خطرناک رودخانه کرج است.

وی ادامه داد: با این وجود ما یک منطقه در «ری‌زمین» برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم و باز هم اعلام می‌کنیم اگر بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری در این خصوص دارد مراجعه کند.

نجفیان در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همه این مباحث، تنها چیزی که می‌تواند حوادث رودخانه کرج را کاهش دهد آگاهی عمومی است، بنابراین از مردم می‌خواهیم این اعتماد را داشته باشند و به هشدارها توجه کنند تا شاهد حوادث ناگوار در این رودخانه نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا