خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سورنا ستاری: بسیاری از استارتاپ‌ها احتیاجی به وام ندارند

«سورنا ستاری»، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: بسیاری از استارتاپ های کشور احتیاجی به وام ندارند و باید بتوانند سرمایه گذار ریسک پذیر جذب کنند، اقتصاد دانش بنیان پول پاشی نفت نیست، بلکه آنچه آن را سرپا نگه می دارد اکوسیستم کارآفرینی است و تسهیلات شاید آیتم پنجم یا ششم برای اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش ایسنا ستاری امروز (سه شنبه، ۳۱ تیر ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) در جمع خبرنگاران، در خصوص برخی سختگیری ها در صدور مجوز به شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان در کشور اتفاقات خوبی رخ داده و وجود برخی سختگیری ها در صدور مجوزها از نظر من غیرطبیعی نیست.

وی توضیح داد: برخی از مجوزها از جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو و … گرفته می شود و بسیاری از آنها نیازمند تست های کلینیکال بوده که نیازمند مراحل طولانی برای اخذ آن است و این روند در نهایت موجب توسعه سطح کیفی این شرکت ها می شود.

به گزارش ایسنا، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: طی تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت، کشاورزی و … خطوط خاصی ایجاد کرده ایم تا شرکت های دانش بنیان به راحتی بروکراسی ها را طی کنند، اما بخشی از سختگیری ها به مدت زمانی که یک دستگاه و یا یک ماده مورد آزمایش باید طی کند تا تاییدیه های لازم را از نظر فنی بگیرد، مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تسهیلات به صورت وسیع به شرکت های دانش بنیان داده می شود، اظهار کرد: مهمتر از تسهیلات، اکوسیستمی است که باید در شرکت های دانش بنیان فعال شود که بخشی از آن به حوزه های دولتی و مجوزهای کسب و کار و بخشی دیگر به تسهیلات برمی گردد.

ستاری با اعتقاد بر اینکه بسیاری از استارتاپ های کشور احتیاجی به وام ندارند و باید بتوانند سرمایه گذار ریسک پذیر جذب کنند، تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان پول پاشی نفت نیست، بلکه آنچه آن را سرپا نگه می دارد اکوسیستم کارآفرینی است و تسهیلات شاید آیتم پنجم یا ششم برای اقتصاد دانش بنیان است.

وی با اشاره به تخصیص برخی تسهیلات از صندوق نوآوری و همچنین صندوق توسعه ملی در حوزه کرونا، افزود: در یک ماه نخست شیوع کرونا حدود ۴۵۰ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی به شرکت های دانش بنیان آسیب دیده از کرونا تسهیلات تخصیص یافت که در حال پرداخت است، همچنین کمک ها و حمایت های بلاعوضی در حوزه کرونا پرداخت شده است تا جایی که امروز دیگر در بخش تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها و تجهیزات مقابله با کرونا واردات به کشور نداریم.

بازدید از پژوهشکده زیست فناوری رویان و محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان)، افتتاح ساختمان غدیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و بازدید از ساختمان فرصت و فاز توسعه ای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از برنامه های سفر یک روزه معاون علم و فناوری ریاست جمهوری به اصفهان است.

در این سفر مرکز نوآوری سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح و همچنین در بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، پروژه های پارک تجهیزات پزشکی و کارگاه تلاش افتتاح می شود. بازدید از کارگاه های مستقر و نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و آغاز به کار بهسازی و راه اندازی کارخانه نوآوری اصفهان نیز انجام می شود. در ادامه این سفر یک روزه نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا