خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: روابط با روسیه در بالاترین سطح است

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه  ایران گفت: امروز روابط ایران و روسیه قوی ترین شرایط را نسبت به دهه های گذشته دارد و ما امیدواریم بتوانیم این روابط را هر چه قوی تر و دراز مدت تر پی بگیریم.

به گزارش ایرنا از مسکو، محمد جواد ظریف در ابتدای دیدار رسمی خود با سرگئی لاوروف در مسکو اظهار داشت: از پذیرایی شما برای سی امین سفر خود به روسیه تشکر می کنم و فکر می کنم در این زمینه در میان همتایان خود رکورد شکنی کرده ام.

ظریف در ادامه با تبریک رفراندوم اخیر در روسیه برای اصلاح قانون اساسی این کشور به وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: خرسندیم که روسیه در شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی با سیاست های یک جانبه آمریکا مقابله کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: رویکرد روسیه باعث می شود که نقش روسیه و چین در حفظ برجام برجسته باشد و همه دنیا به این نقش اعتراف کنند.

ظریف گفت: براساس توافق روسای جمهور دو کشور خوب است که ما با هم از نزدیک در این خصوص همکاری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای فرصت خوبی است برای ما که آخرین تحولات در سوریه، افغانستان، یمن و سایر نقاط منطقه را دنبال کنیم.

ظریف اظهار داشت: امروز روابط ایران و روسیه قوی ترین شرایط را نسبت به دهه های گذشته دارد و ما امیدواریم بتوانیم این روابط را هر چه قوی تر و دراز مدت تر پی بگیریم چرا که حتما در جهت منافع دو کشور و براساس احترام متقابل است و صلح و امنیت در جهان را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا