خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ظریف و لاوروف به نقل‌قول بولتون از پوتین درباره ایران

جواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه ایران و روسیه به مطلب نقل شده از کتاب تازه منتشر شده‌ی جان بولتون مبنی بر این که «ولادیمیر پوتین گفته روسیه به حضور ایران در سوریه نیازی ندارد» واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس به نقل از «راشاتودی»، لاوروف در این زمینه گفت: «گمان می‌کنم که آقای بولتون هیچگونه مدرکی برای انتساب این سخنان به پوتین ندارد و این نوع اظهارات متعلق به رئیس جمهور روسیه نیست.»

وی اضافه کرد: «مشی ما اینطور نیست و خط مشی پوتین هم انجام چنین رفتارهایی پشت سر شریکانش نیست.»

ظریف همچنین درباره اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در خصوص پوتین گفت: هیچ وقت آنچه را که بولتون به دوستان روسیه‌ای ما مخصوصا رئیس جمهور روسیه نسبت داد را نه منطبق با واقعیات می‌دانیم و نه منطبق با همکاری‌هایی که ایران با روسیه و ترکیه برای ایجاد صلح و ثبات و آرامش در سوریه داشته است.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آنچه باعث شکست داعش در سوریه شد، همکاری‌های بسیار خوب ایران و روسیه با مردم سوریه بود. در کنار مردم سوریه ایستادیم و حتما دو طرف اعتقاد دارند به نقش مهمی که طرف دیگر ایفا کرد و مردم سوریه هم کاملا متوجه هستند که چگونه ایران و روسیه در کنار آنها ایستادند و در مقابل تروریسم داعش و حامیان تروریست‌های داعش و جبهه النصره به مردم سوریه کمک کردند و بعد در کنار ترکیه برای ایجاد آرامش در سوریه کمک کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ‌فردی (بولتون) که بیشترین نقش را در جنگ افروزی در سوریه داشته و بیشترین تلاش را کرده که آمریکا را وارد جنگ‌های بی پایان کند و به قول ترامپ اگر در اختیار او بود حتما جنگ جهانی سوم را راه انداخته بود، حتما در موقعیتی نیست که برای پر فروش کردن کتابش به اختلاف ایران و روسیه دامن بزند و یقینا در تهران و مسکو کسی خریدار این حرف‌ها نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا