خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مردم ۱۴۰۰ غایب بازی‌ باشند نوری نمی‌آید؟

عبدالله مومنی – فعال سیاسی نزدیک به عبدلله نوری حسین‌آبادی – درمورد احتمال کاندیدا شدن نوری در انتخابات ۱۴۰۰، به انصاف نیوز گفت: «من سخنگوی ایشان نیستم ولی خیلی بعید می‌دانم کاندیدا باشند. در شرایطی که کشور در وضعیت باثبات‌تری بود، شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری برای ایشان فراهم بود و حضور ایشان می‌توانست با مقبولیت اجتماعی همراه باشد. ایشان حتی در آن زمان هم به کسانی که درخواست کاندیدا شدن‌شان را داشتند دست رد دادند. الان که دیگر خیلی بعید می‌دانم. چون مگر اصلا عرصه‌ی انتخابی وجود دارد که کسی بخواهد کاندیدا شود؟ یا مگر مردم اساسا چنین خواسته‌ای از اصلاح‌طلب‌ها دارند که نماینده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند که چنین احساس تکلیفی شود؟»

او در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت‌ها حدس خودتان است یا از خود ایشان هم چیزی شنیده‌اید، گفت: «من چیزی از ایشان نشنیدم؛‌ ولی براساس ارتباطاتی که با ایشان داریم، می‌دانم تصمیمات ایشان خیلی عقلانی‌تر از این است که بخواهد وارد عرصه‌ای شود که در آن مردم غایب بازی هستند.»


عبدالله نوری حسین‌آبادی یک سیاستمدار اصلاح‌طلب است. او فعالیت سیاسی خود را در ابتدای انقلاب در سمت مدیریت در صداوسیما و معاون وزارت امور خارجه شروع کرد. او نماینده‌ی امام خمینی در هیئت نظارت شورای عالی قضائی، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. امام خمینی او را به عضویت شورای بازنگری قانون اساسی نیز درآورد. عبدالله نوری در دوره‌ی دوم مجلس نماینده‌ی مردم اصفهان بوده است. او در دوره‌ی اول ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی وزیر کشور شد. او نماینده‌ی مردم تهران در دوره‌ی پنجم مجلس شورای اسلامی بود. نوری حسین‌آبادی در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی نیز برای بار دوم وزیر کشور شد؛‌ ولی مجلس پنجم او را استیضاح و برکنار کرد. عبدالله نوری در اولین انتخابات شورای شهر تهران بیشترین رای را کسب کرد و رئیس این شورا شد.

انتشار روزنامه‌ی اصلاح‌طلبِ «خرداد» از دیگر اقدامات او بود. این روزنامه پس از مدتی توقیف شد. روزنامه‌ی خرداد خبرهای مربوط به قتل‌های زنجیره‌ای را پی‌گیری می‌کرد و یکی از علت‌های توقیف آن همین بود. عبدالله نوری بعد از توقیف روزنامه به زندان محکوم شد و حدود یک سال تا سال ۸۱ در زندان به سر برد.

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – عبدالله نوری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا