خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزارت کشور: انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی نباید معطل موضوع تفکیک باشد

عصر ایران نوشت: انتخابات مربوط به این اتحادیه طبق نظر وزارت صنعت باید به شکل دیگری انجام شود، اما اصرار اتاق اصناف برای برگزاری انتخابات و غیرقانونی خواندن تفکیک این اتحادیه، باعث بروز کشمکش‌هایی شده است.

نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی نباید معطل موضوع تفکیک یا عدم تفکیک اتحادیه بماند و می‌بایست به سرعت برگزار شود. 

انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در حالی که قرار بود شهریور سال گذشته برگزار شود، با وجود گذشت 10 ماه هنوز در گیر و دار تفکیک یا عدم تفکیک این اتحادیه برگزار نشده و بارها به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است.

نخستین مرتبه‌ای که قرار بود انتخابات اتحادیه برگزار شود، با تصمیم وزارت صنعت و دلایلی که برای تفکیک این اتحادیه به دو اتحادیه «توزیعی» و «خدماتی» داشت، با صدور نامه‌ای توسط دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تا اطلاع بعدی لغو شد.=

انتخابات مربوط به این اتحادیه طبق نظر وزارت صنعت باید به شکل دیگری انجام شود، اما اصرار اتاق اصناف برای برگزاری انتخابات و غیرقانونی خواندن تفکیک این اتحادیه، باعث بروز کشمکش‌هایی شده است.

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی اواخر اسفند سال 1400 اعلام کرد دومین دور انتخابات این اتحادیه ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود، اما به دلیل آنکه برگزاری این انتخابات در سکوت خبری انجام شده بود، مورد انتقاد بسیاری از فعالان و کاندیداهای این حوزه قرار گرفت.

کرونا؛ بهانه تعویق دور اول انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی

اولین تاریخ مشخص برای برگزاری این انتخابات، شهریور سال گذشته بود که به دلیل شروع پیک کرونا به آبان‌ موکول شد. سپس اتحادیه از برگزاری انتخابات در ۲۳ فروردین خبر داد که هیات نظارت بر اصناف اعلام کرد به دلیل همزمانی انتخابات با ماه رمضان، انتخابات در زمان دیگری انجام شود، اما این انتخابات بارها به دلایل مختلف به تعویق افتاده است. حال سوال این است که چه دست‌هایی پشت ماجرای به تاخیر انداختن انتخابات این اتحادیه است؟

تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی؛ بهانه دوم برای تعویق انتخابات

انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی که برای چندمین بار قرار بود در اردیبهشت ماه امسال برگزار شود، از سوی هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور به تعویق افتاد. اطلاعیه هیات عالی نظارت از این قرار بود که «با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با نامه معاون تجارت و خدمات وزارت متبوع مبنی بر تخصصی کردن وظایف اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و تفکیک رسته‌های توزیعی و خدماتی کسب و کارهای مجازی، به علت افزایش و رشد فعالان این حوزه، لذا ضمن احترام به داوطلبین محترم و تمامی فعالین و اعضا اتحادیه به اطلاع می‌رساند، جهت انجام تشریفات قانونی موضوع، برگزاری انتخابات اتحادیه مذکور در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه لغو می‌گردد.»

سرعت در برگزاری انتخابات، تصمیم هیات عالی نظارت است

در این رابطه علی رضایی، نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی باید برگزار و مقدمات برگزاری آن فراهم شود. ما باید مقدمات لازم را برای برگزاری انتخابات در اسرع وقت فراهم کنیم.

رضایی در مورد جزئیات جلسه اخیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: در جلسه اخیر هیات نظارت تصویب شد که انتخابات به سرعت و بدون معطلی برگزار شود.

تفکیک اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، شاید وقتی دیگر!

نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور افزود: نگاه وزیر صنعت بر تفکیک اتحادیه کنونی بود؛ ولی نتیجه این شد که انتخابات اتحادیه برگزار شود و بعد از روی کار آمدن اعضای جدید اگر تصمیم به تفکیک این اتحادیه به اتحادیه‌های تخصصی باشد بعدا به وزارت صمت اطلاع دهند.

رضایی ادامه داد: بنابراین الان زمان مناسبی برای گرفتن تصمیم در مورد تفکیک یا عدم تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیست. پس از برگزاری انتخابات و شروع به کار دور بعدی اتحادیه در مورد این موضوع بحث و شور خواهد شد و خواسته ما در حال حاضر این است که در روند انتخابات تاخیر نیفتد.

شروط ابلاغ تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی

نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تاکید کرد: در جلسه اخیر هیات نظارت قرار بر این شد که پس از شروع به کار دور جدید اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، پیشنهاد اتاق اصناف در مورد تفکیک یا عدم تفکیک اتحادیه مطرح شود، سپس هیات نظارت روی پیشنهاد اتاق اصناف تصمیم بگیرد چون نظر اتاق هم فعلا روی تفکیک نبود.

رضایی ادامه داد: به هر حال ما نمی‌توانیم سیکل کاری اتحادیه کسب و کارهای مجازی را متوقف کنیم زیرا زمان انتخابات گذشته و باید انتخابات برگزار شود. کل انتخابات یک اتحادیه نباید معطل تصمیم تفکیک یا عدم تفکیک باشد، بلکه باید انتخابات برگزار و پس از آن در مورد این موضوع بحث و شفاف‌سازی شود زیرا در حال حاضر این موضوع به‌طور کامل شفاف نیست. انشاءالله اگر تصمیم در مورد تفکیک اتحادیه نهایی شد، پس از جلب نظر اتاق اصناف، هیات نظارت آن را بررسی خواهد کرد و سپس با تایید وزیر صنعت می‌بایست انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا