خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پوتین: مواضع فرانسه و روسیه درباره برجام بسیار نزدیک است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به دیدار با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ما اشتراک نظر داریم که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و تشویق و ترغیب به راه‌حل‌های مصالحه‌آمیز در راستای حفظ برجام ضروری است. ما به توافق رسیدیم که مواضع ما در خصوص این موضوع بسیار نزدیک است یا آنطور که دیپلمات‌ها می‌گویند، با یکدیگر همخوانی دارد.

به گزارش فارس، پوتین روز گذشته (چهارشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که به مسکو سفر کرده بود، تصریح کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام باید ادامه داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی در خصوص گفت‌وگوی خود با ماکرون درباره ایران گفت: «ما در خصوص وضعیت توافق هسته‌ای ایران و احیای برجام که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید و مورد تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت، بحث و گفت‌وگو کردیم».

رئیس‌جمهور روسیه درادامه بر لزوم تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ برجام تأکید کرد و گفت: «ما اشتراک نظر داریم که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و تشویق و ترغیب به راه‌حل‌های مصالحه‌آمیز در راستای منافع حفظ این سند بزرگ ضروری است. ما به توافق رسیدیم که مواضع ما در خصوص این موضوع بسیار نزدیک است یا آنطور که دیپلمات‌ها می‌گویند، با یکدیگر همخوانی دارد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا