خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معمای نام آمر اصلی حمله به علی مطهری

شرق در گزارشی که در باره جلسه دادگاه حمله کنندگان به علی مطهری در شیراز نوشته آورده است:متهمان به جلسه آمده‌اند؛ پنج فرد نظامی. خیلی شفاف در جلسه می‌گویند آمر اصلی در فراخوان نیروها برای تجمع در فرودگاه شیراز، آنها نبوده‌اند.نام فرد مدنظر اما سر زبان‌ها است. آنها سر کارشان بوده‌اند که فرمان رسيده بايد به فرودگاه شيراز بروند؛ جايي که بنا بوده علي مطهري از آنجا عازم دانشگاه شيراز شود و سخنراني کند. ١٨ اسفند ٩٣، حمله انجام مي‌شود؛ زماني که علي مطهري، نماينده مجلس نهم، در يک تاکسي زرد‌رنگ عازم دانشگاه شده بود. موتورها و نيروها تاکسي را احاطه مي‌کنند. سنگ و آجر و اقلام ديگر به سمت خودرو روانه مي‌شود. به فرمان فرد مد‌نظر، با آجرپاره از نماينده مجلس استقبال مي‌شود. دليلش نامعلوم است. رسم و نشان آمر اصلي آن روزها نامشخص بود؛ حالا متهمان بي‌هيچ رودربايستي، جلسه دادگاه را مکان مناسبي ديده‌اند که بگويند صرفا عامل اين حمله بوده‌اند و آمر حالا به گفته مطهري، ارتقا هم گرفته است.

علي مطهري در جلسه حاضر نيست؛ وکيلش به نيابت از او آمده تا پيگير امور باشد. پيغام مطهري اما در دستان آقاي وکيل است؛ آمر معرفي شود، مطهري رضايت خواهد داد.نامه علي مطهري در دست وکيل او است. مطهري در متن نامه تأکيد کرده: «دليل شکايت اين‌جانب از آمران حادثه شيراز، اين بوده که اين‌گونه حوادث تکرار نشود و اين افراد ابزار دست دوستان نادان انقلاب قرار نگيرند».

در بخش ديگري از نامه مطهري نيز آمده: «از متهمان آمريت در آن حادثه انتظار دارم آمر اصلي را اعلام کنند. البته همه مي‌شناسيم و متأسفانه ارتقا پيدا کرد و البته براي حفظ آبرويش او را معرفي نخواهيم کرد».
اسم آمر حمله را نمي‌گوييم

مصطفي ترک‌همداني به ايلنا خبر داده: «در جلسه اخير دادگاه حمله به علي مطهري، متهمان در دفاع از خود ضمن معرفي آمر اصلي در فراخوان نيروها براي تجمع در فرودگاه شيراز، فرد آمر مسئول دانسته‌اند».

خبرنگار «شرق» از وکيل مطهري خواسته تا اطلاعات بيشتري درباره آمر اصلي حمله به مطهري داده شود؛ چراکه شايد خيلي‌ها- برعکس آنچه آقاي مطهري گفته‌اند- اين فرد را نشناسند. ترک‌همداني پاسخي به سؤال «شرق» نداده و تأکيد دارد بر اساس خواسته آقاي مطهري، بنا داريم نامي از آمر اصلي حمله شيراز مطرح نشود.  به‌اين‌ترتيب، جلسه دادگاه رسيدگي به شکايت علي مطهري از متهمان حمله شيراز، به پايان رسيده است. آخرين جلسه دادگاه علي مطهري شش ساعت به طول انجاميده است. شعبه يک دادگاه نظامي شيراز به رياست قاضي صفري، ميزبان وکيل و متهمان بود و تحقيق، بررسي و شنيدن آخرين دفاع متهمان و آمران حمله به علي مطهري در ۱۸ اسفند ۹۳ در فرودگاه شيراز، در دستور کار بوده است.
اخلال در جلسه ٦ساعته دادگاه

ترک‌همداني به اخلال صورت‌گرفته در جلسه شش‌ساعته دادگاه علي مطهري اشاره دارد. او در پاسخ به سؤال «شرق» درباره بيان جزئيات اين اخلال گفته: «به اخلالگر و موضوع اخلال نمي‌پردازم. فرد آمر در جلسه نبود. متهمان در دو جا به نقش آمر اشاره کردند؛ در جايي که وقفه پيش آمد، با خود متهمان حرف زدم. خودشان هم گفتند ما کاره‌اي نبوده‌ايم و وقتي فراخوان انجام شد، ما آمديم. فراخوان به دستور بوده و در دفاعيات خود هم به‌صراحت به نقش آمر اشاره داشتند. اينکه تماس گرفتند و خواستند براي تجمع حاضر شويم». وکيل علي مطهري همچنين تأکيد کرده: «متهمان در جلسه گفته‌اند درست است ما افراد را دعوت کرديم؛ اما دستور داشتيم تا اين کار را انجام دهيم». علي مطهري در جلسه دادگاه حاضر نشده است؛ اما آن‌طور که ترک‌همداني گفته، «او در نامه‌اي رضايت مشروط خود را به معرفي آمر اصلي منوط دانست. به نظر مي‌رسد شرايط براي مختومه‌شدن اين پرونده مهياست».

ترک‌همداني همچنين تأکيد کرده: «به‌ نظر مي‌رسد از آنجا که شرط آقاي مطهري محقق شده، نسبت به مابقي متهمان رضايت دهند؛ اما از آنجا که علاوه بر شاکي خصوصي، مدعي‌العموم هم از آنها شکايت کرده، رضايت موکل بنده فقط در صورت متهم شناخته‌شدن اينها، از اسباب تخفيف مجازات بوده و مي‌تواند مؤثر باشد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. گویا باتوجه به اینکه باپافشاری وتلاش های زیاد دکتر مطهری مبنی برخواسته اش برای شناسایی هویت امر اصلی حمله کنندگان فرودگاه شیرازمحقق وبثمررسید؟پس مردم چی؟بهترنیست ازجانب دکترمطهری افکارعمومی هم درجریان شناسایی وهویت امراصلی قرارگیرند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا