خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سازمان زندان‌ها: برخورد ناروا با زندانی پذیرفتنی نیست

محمد مهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور ضمن تاکید بر سیره مدیریتی حضرت علی علیه السلام اظهار داشت:  هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروایی با زندانی وخانواده وی انجام شود ومی بـایست مسائل و مشکلات آنان بـا نهایت سعه صــدر ودقـت مورد رسیدگی قرارگیرد.

به گزارش میزان متن بخشنامه صادره از سوی رئیس سازمان زندان‌ها بدین شرح است:

مدیران کل محترم زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

با سلام و احترام

سیری درمعارف ناب وکلام نورانی امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام پیشوای عدالت ودادگری و ملجأ محرومان ونیازمنـدان، آن جـا که درآخـرین لحظات عمر مبارکشان خطاب به امـام حسن علیه السلام وصیت می‌نمایند: «.. از آن چیزی که می‌خوری به قاتلم بده و از آنچه که می‌نوشی به او نیز بنـوشان … اگر خواستید قاتلم را قصـاص کنید فقـط یک ضـربه به او بزنید». مبین آن است که دربرابر شریرترین و تبهکارترین انسان‌ها نباید ازجاده انصاف و مروت خارج شد و مدارا با مجرمان یک اصل بنیادین است.

بر این اساس وملهم از سیره آن امام همام، مسئولیت ما درسازمان زندان‌ها در مواجهه با انبوهی از زندانیان و خطاکاران، بسیارسنگین است ونباید به دلایل گوناگون ازجمله جـرم، هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروایی با زندانی وخانواده وی انجام شود ومی بـایست مسائل و مشکلات آنان بـا نهایت سعه صــدر ودقـت مورد رسیدگی قرارگیرد.

از سوی دیگر برخی تشخص‌ها و نسبت‌ها نیز نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک الرقاب شدن عده‌ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان‌ها شود چرا که این غفلت برخلاف مدیریت درتراز انقلاب اسلامی است و موجب قطع همکاری خواهد بود. موفقیت همکاران خدوم را ازخداوند متعال خواستارم.

محمد مهدی حاج محمدی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا