خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اگر در تابستان کرونا را سرکوب نکنیم…

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت گفت: اگر در این دو ماه تابستان ویروس کرونا را سرکوب نکنیم، در فصل پاییز که مورد علاقه و مطلوب ویروس پیچیده کرونا خواهد بود، با شرایطی سخت‌تر از اسفند و فروردین مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی مهم‌ترین علت مرگ و میرهای فعلی ناشی از کرونا را کاهش ترس مردم از این ویروس دانست و گفت: این کاهش ترس باعث تغییر عملکرد در انجام مسافرت در سفرهای خرداد، برگزاری مراسم عروسی، برگزاری نماز عید فطر، برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در فضاهای سربسته و حضور در کافی شاپ و قهوه‌خانه‌ها شده است. اما اکنون یگانه علت اصلی افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونا در حال حاضر، کاهش ترس مردم از ویروس کرونا است.

وی ترس از عاقبت کار نادرست را یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی و بهترین خصوصیت افراد عاقل دانست و تاکید کرد: ابتدا افزایش سریع ترس از بیماری در ایران و سایر کشورها ایجاد شد و حضور جمعیت بلافاصله در اماکن عمومی کاهش یافت و حتی نزدیک به صفر رسید. پس از گذراندن پیک اول، با کاهش ترس مردم، حضور افراد در جامعه بیشتر شد و در نتیجه تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کرد و عادی پنداری نسبت به کووید۱۹ پدید آمد.

وی افزود: مرگ مهم‌ترین معیار در مورد بررسی ویروس کرونا است و هر رفتار درست و نادرست اجتماعی که انجام شود، ۴ تا ۶ هفته بعد اثر آن را می‌بینیم یعنی این رکورد ۲۲۹ تایی مرگ و میر را شاهد خواهیم بود. این نتیجه عملکرد جامعه در خرداد ماه، برگزاری عروسی و عزا، رفتن به مسافرت، مهمانی‌ها و… است. اگر استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و بازگشت مجدد به منزل تا ۹۵ درصد افزایش پیدا کند، تاثیرات شگرف آن را خواهیم دید.

حریرچی تاکید کرد: اگر در این دو ماه تابستان ویروس را سرکوب نکنیم، در فصل پاییز که مورد علاقه و مطلوب ویروس پیچیده کرونا خواهد بود، با شرایطی سخت‌تر از اسفند و فروردین مواجه خواهیم شد.

معاون کل وزازت بهداشت ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنیم در ماه‌های محرم و صفر پیش رو نذر ماسک کنند و به دیگران ماسک بدهند تا خانواده‌ها را تشویق به استفاده از ماسک کنیم، در این راستا از مراجع دینی هم می‌خواهم مردم را به چنین موضوعاتی تشویق کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا