خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حریرچی: حداقل یک سال آینده درگیر کرونا خواهیم بود

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی و حداقل یک سال آینده درگیر ویروس کرونا خواهیم بود، گفت: لازم است که برخی از تصمیمات و ملاحظات دینی آینده نزدیک که اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم است را با مشارکت روحانیت، هیاتهای مذهبی و جامعه مداحان داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان گلستان گفت: صبح بازدیدی در استان مازندران و حالا در استان گلستان داشتیم متاسفانه در خصوص موارد جدید ابتلا به کرونا در این دو استان شمالی شدیداً نگران هستیم. به عنوان مثال در استان مازندران شهر آمل ضریب R به ۲ رسیده است از نظر میزان ابتلا که رقمی مشابه اسفند ماه است.

وی ادامه داد: در استان گلستان که ما موارد شدید ابتلاء را در اسفند و فروردین عمدتاً در غرب استان و مرکز استان داشتیم، به دلیل ملاحظات کشاورزی و برخی ملاحظات قومیتی و مذهبی عمده موارد ابتلا فعلی در شرق استان مثل گنبد، کلاله و مراغه تپه است که تصمیمات خوبی در استان بررسی و گرفته شده است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: برای هر دو استان تصمیم های خوبی در زمینه کمبودهایی مانند دستگاه های اکسیژن ساز و غیره گرفته شد. به عنوان مثال در آمل دو دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام خمینی نصب شد. کمبودهایی که در استان وجود دارد تصمیم به رفعش گرفته شد اما توجه ملت عزیز را باید به این جلب کنیم که راه حل مقابله با کرونا راه حل بیمارستانی و درمانی نیست.

حریرچی گفت: ما تا اطلاع ثانوی که حداقل یک سال است درگیر این ویروس خواهیم بود؛ به احتمال زیاد زمستان و پاییز سخت‌تری در کشورهای نیمکره شمالی از جمله کشور ما، نسبت به تابستان و اسفند و فروردین سال گذشته خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تا کشف واکسن حتماً باید ما راه مقابله با این ویروس را در تغییر رفتار خود و در تغییر ملاحظات اجتماعی انجام دهیم؛ به عنوان مثال عید قربان را در پیش داریم که در بعضی از مناطق کشور از جمله این استان قربانی کردن واجب شمرده می شود و دید و بازدیدهای دارد که حتماً موجب افزایش موارد ابتلا خواهد شد. حالا حج واجب تعطیل شده و تعداد به ۱۰ هزار تعدیل پیدا کرد یا حرم های حسینی، حرم حضرت عباس و حرم حضرت علی پذیرای زائران نیستند و کل شهر تقریباً قرنطینه شده است و لازم است که برخی از تصمیمات و ملاحظات دینی آینده نزدیک که عید قربان و غدیر و ایام محرم است را حتما با مشارکت روحانیت، هیات مذهبی و جامعه مداحان داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه تعداد فوتی ما حتی به ۲۲۹ رسیده حدود ۵۰ درصد نسبت به میزان فوتی در فروردین ماه، افزایش پیدا کرده است. این میزان مرگ برابر است با میزان مرگ حدود ۲۰ درصد روزانه که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر متاسفانه در افراد جوان تر و حتی در کودکان موارد ابتلا را می‌بینیم. راه اصلی مقابله با این بیماری در سطح اجتماع با مشارکت نهاد خانواده، نهاد آموزش و پرورش، اساتید دانشگاه، روحانیت معظم، سلبریتی ها و هر فردی که مردم به آن توجه می کنند خواهد بود که مراودات اجتماعی را به حداقل برسانیم.

وی گفت: ‌کم هزینه‌ترین، راحت‌ترین و موثر موثرترین راه مقابله با این ویروس استفاده از ماسک است؛ به شرط اینکه ۹۵ درصد مردم هنگام خروج از خانه تا برگشت به خانه از ماسک استفاده کنند و احتیاج هم نیست که حتماً طبی باشد و می‌توان از ماسکهای پارچه‌ای نیز استفاده کرد.

حریرچی اظهار کرد: من از همه درخواست می‌کنم که برای محرم پویش نذر ماسک را راه اندازی کنیم و به جای توزیع غذا، ماسک توزیع کنیم تا بتوانیم این ویروس منحوس را به کنار ببریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا