خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فرهنگ دست دادن برای همیشه از بین می‌رود»

«عادت دست دادن باید برای همیشه از بین برود و باید به استفاده از روش ژاپنی‌ها [تعظیم] برای سلام کردن روی آوریم».

بارون پیات -Baron Piot- متخصص سلامت عمومی و میکروبیولوژیست دانشگاه بهداشت و درمان لندن این پیشنهادات را مطرح می‌کند. او می‌گوید رفتارهای فردی باید به مصلحت جامعه تغییر کند. او همچنین پیشنهاد می‌کند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید تبدیل به یک روال شود تا از سایر بیماری‌های تنفسی -مثل سرماخوردگی- هم جلوگیری شود. او می‌گوید شواهدی در استرالیا به دست آمده که نشان می‌دهد اقدامات پیشگیری از کرونا از انتشار سایر بیماری‌های مسری هم جلوگیری کرده است.

بنا بر گزارش سرویس ترجمه‌ی انصاف نیوز به نقل از تلگراف، این میکروبیولوژیست می‌گوید: «فرهنگ «دست دادن» احتمالا برای همیشه حذف می‌شود. استفاده از ماسک وقتی یک سرماخوردگی معمولی هم دارید باید روال شود. استرالیا را ببینید! موارد ابتلای آنفولانزا و همه‌ی انواع عفونت‌های تنفسی در آنجا -به‌خاطر فاصله‌گذاری اجتماعی- کاهش چشم‌گیری داشته است.

رفتارهای فرهنگی در بسیاری از کشورها به‌منظور جلوگیری از بیماری‌های واگیردار تعیین می‌شود؛‌ ریشه‌ی فرهنگِ «دست ندادن» از همین جا ایجاد شده است. این یک چشم‌انداز بلندمدت است.»

دولت بریتانیا اعلام کرده است که استفاده از ماسک تا انتهای امسال برای کنترل کروناویروس ضروری خواهد بود؛ ولی به نظر می‌رسد این اقدامات پیشگیرانه مردم را از سایر کارها مثل «برگشتن به سر کار» و «خرید کردن» هم منصرف خواهد کرد.

پروفسور دِیم آن جانسون -Dame Anne Johnson- نایب رییس دانشگاه علوم پزشکی لندن می‌گوید: به یک تغییر فرهنگی نیاز داشتیم تا از موج دوم کرونا در زمستان جلوگیری کنیم؛‌ باید حتی کسانی که یک سرماخوردگی معمولی دارند هم در خانه بمانند. خیلی مهم است که هر چقدر می‌توانیم ویروس را سرکوب کنیم.

اگر شما دچار سرماخوردگی هم شده‌اید در خانه بمانید؛ از سر راه بروید کنار! دست دادنِ کمتر، بوسیدنِ کمتر و استفاده‌ی بیشتر از روش ژاپنی‌ها برای سلام دادن باید روال شود. برای ایجاد این روال نیاز به یک تغییر فرهنگی داریم؛ ما این تغییر را ایجاد خواهیم کرد و همه‌ی مردم می‌توانند در آن سهیم باشند.»

اما پروفسور سِر وِنکی رَمَکریشنان -Sir Venki Ramakrishnan- بیولوژیست و رئیس جامعه‌ی سلطنتی می‌گوید «اقداماتی مثل زدنِ ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فقط تا زمانی که به واکسن یا درمان قطعی برای کروناویروس دست پیدا کنیم، نیاز خواهد بود»

ترجمه: امینه شکرآمیز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا