خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بازتاب خطبه‌های نماز جمعه آستارا فرا ملی است»

حجت‌الاسلام حافظ‌‌‌ نیا، امام جمعه آستارا گفت: موقعیت استراتژیک این شهرستان مرزی و بندری سبب شده است که بازتاب خطبه های نماز جمعه آن فراملی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا در نشست با خبرنگاران که به مناسبت (۵ مرداد) سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: کلام و قلم نباید در مسیر رضایت خلق خدا باشد، بلکه باید در مسیر رضایت خداوند متعال مطرح شود.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز رسالت حضرت پیامبر اکرم (ص) بنای نماز جمعه گذاشته شد، ادامه داد: این فریضه در طول تاریخ بوده ولی تا به اندازه دوران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی مشروعیت نداشته است.

وی افزود: این مشروعیت به خاطر این است که امام جمعه در این دوران به شکل مستقیم از سوی ولی فقیه که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می باشد، انتخاب شده است.

امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر و منطقه در کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این یک ظرفیت بسیار مهم است.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در بندر مرزی آستارا همزمان با نخستین روزهای انقلاب، تصریح کرد: موقعیت استراتژیک این شهرستان مرزی و بندری سبب شده است که بازتاب خطبه های نماز جمعه آن فراملی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با تأکید بر اینکه نماز جمعه می تواند فضای کشور را تغییر دهد، افزود: این خطبه ها تن دشمنان را به لرزه در می آورند و دوست و دشمن نیز روی سخنان عنوان شده در آن حساب باز می کنند.

وی در پایان آگاهی بخشی، بصیرت افزایی، افشای توطئه های دشمنان و تبیین و تفسیر دیدگاه های امامین انقلاب را از مهمترین اهداف برگزاری نماز جمعه برشمرد و اضافه کرد: نماز جمعه این هفته بندر مرزی آستارا با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و مؤمنان موارد تأکید شده را رعایت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا