خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نخستین نوزاد با ۳ والد به دنیا آمد

برای نخستین بار در جهان کودکی با ۳ والد در کشور مکزیک چشم به جهان گشود. پزشکان آمریکایی اعلام کردند که این اقدام نتیجه بکارگیری فناوری جدید ژنتیکی در زمینه باروری محسوب می‌شود.

دویچه وله گزارش داد: پزشکان آمریکایی از ژن یک مرد و دو زن برای تکوین جنین بهره گرفته‌اند. مجله علمی “نیو ساینتیست” نیز در گزارشی اختصاصی به این روش منحصر به فرد در زمینه‌ی باروری زنان پرداخته است.

والدین این کودک اردنی هستند که توسط پزشکان آمریکایی در مکزیک مورد معاینه و معالجه قرار گرفته‌اند. انتخاب کشور مکزیک به این دلیل است که قوانین در این کشور بر خلاف آمریکا اجازه چنین تحقیقات و معالجاتی را به پزشکان می‌دهد.

مادر کودک به علت اختلال ژنتیکی قادر به نگهداری نوزادی سالم در رحم خود نبود و به گفته پزشکان کودک قطعاْ با آسیب‌های جدید در سیستم عصبی به دنیا می‌آمد. طول عمر کودکان با آسیب‌های عصبی بسیار کوتاه است. فرزندان پیشین این والدین اردنی نیز به علت بیماری عصبی در گذشته بودند.

تولد نوزاد بدون بیماری مادر

پزشکان با استفاده از هسته اصلی سلول‌های سالم تخمک مادر و جایگزین کردن آن در تخمک یک زن دیگر (تخمک یک اهداکننده) شرایط را برای بارور کردن آن از طریق اسپرم پدر فراهم کردند.

به گفته پزشکان، نوزاد سالم به دنیا آمده و تنها یک درصد از آسیب‌های سلولی مادر در بدن وی تا کنون مشاهد شده است.

گروه پزشکان آمریکایی به ریاست دکتر جان ژانگ قرار است در ماه اکتبر در یک انجمن پزشکی در شهر سالت لیک سیتی روش و فناوری جدید را به همکاران خود معرفی کنند.

در بسیاری از کشورهای جهان دستکاری و تغییر در ژن انسان مجاز نیست. بریتانیا از معدود کشورهای اروپایی است که پزشکانش اجازه یافته‌اند در مواردی مشخص از طریق روش تغییر ژنتیکی به درمان بیماران بپردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا