خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وزارت دفاع در برابر تعرض آمریکا اقدام متقابل انجام دهد»

امام جمعه رشت گفت:  وزارت دفاع دولت جمهوری اسلامی ایران باید در برابر هرگونه تعرضی از جانب آمریکا اقدام متقابل انجام دهد، باید به گستاخی آمریکایی ها پاسخ دهیم تا دیگر جرات نکنند مرتکب چنین اقداماتی شوند.

به گزارش ایسنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران در مقابل آمریکا به عنوان بزرگترین نماد استکبار ایستاده است، اظهار کرد: تعرض جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای جمهوری اسلامی ایران بیشتر یک عملیات ایذایی بوده است.

وی با اشاره به آسیب دیدن برخی از مسافران این پرواز، عنوان کرد: آمریکایی ها چیزی جز ظلم و غارت و آزار و اذیت برای مردم دنیا ندارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه وزارت دفاع دولت جمهوری اسلامی ایران باید در برابر هرگونه تعرضی از جانب آمریکا اقدام متقابل انجام دهد، گفت: باید به گستاخی آمریکایی ها پاسخ دهیم تا دیگر جرات نکنند مرتکب چنین اقداماتی شوند.

امام جمعه رشت، حضور نفتکش های ایرانی در آب های آمریکای لاتین را مایه عقده دولتمردان این کشور دانست و تصریح کرد: امیدواریم به زودی اقتدار نیروهای مسلح به ویژه سپاه را در پاسخ به آمریکا شاهد باشیم و آمریکایی ها باید بدانند دوران استعمار و استکبار آنان به پایان رسیده است.

وی کاپیتولاسیون را یک قانون ننگین دانست و متذکر شد: در آن زمان یک ایرانی نمی توانست نسبت به یک سگ آمریکایی اعتراض کند، اما به برکت نهضت اسلامی امام خمینی(ره) عزت به ایران بازگشت و امروز ملت بزرگ ایران در اوج اقتدار هستند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اقدام کور دشمن با همکاری منافقین به دنبال قرارداد ۵۹۸ و قبول آتش بس ایران و عراق، تاکید کرد: رزمندگان اسلام با اتکا به نیروی الهی دشمنان را نابود و منافقین را آواره کردند.

وی با اشاره به سرنوست شوم و منحوس منافقین، عنوان کرد: منافقین در آبان ماه گذشته خسارات زیادی به اموال عمومی کشور وارد کردند و لذا باید این افراد و جنایات آنان در حق کشور و ملت به مردم معرفی شوند و سپس به سزای اعمال خود برسند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، از مردم خواست همچنان نسبت به رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا پایبند باشند و اضافه کرد: رزمایش مواسات۲ با محوریت کمک به نیازمندان در ایام کرونایی به زودی اجرایی خواهد شد.

امام جمعه رشت، حمایت از مردم را وظیفه حکومت دانست و اظهار کرد: متاسفانه عده ای روز به روز بر دارایی های خود می افزایند و عده ای نیازمند بسته های معیشتی هستند! مشکلات اقتصادی، افزایش بی رویه قیمت ها، تورم افسارگسیخته و آسیب های کرونایی زندگی را برای مردم دشوار کرده و از مسئولان می خواهیم اگر توان کاهش قیمت ها را ندارند، حداقل قیمت ها از این بالاتر نبرند.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از جنبه های سبک زندگی اسلامی رعایت حلال و حرام در کسب روزی خانواده است، یعنی لقمه حرام در تربیت، هدایت و سعادت فرزندان تاثیر منفی دارد و اثر آن را نسل ها باقی می ماند.

آیت الله فلاحتی، کسب روزی حلال را از مصادیق حیا در برابر خداوند دانست و یادآور شد: اگر روزی حلال برای انسان تنگ شود، نباید به سراغ روزی حرام برود، زیرا روزی حرام نه تنها روزی حلال را از بین می برد، بلکه انسان را از صراط مستقیم دور می کند و به سمت گمراهی می کشاند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا