خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سازمان ملل به برخورد با تظاهرکنندگان و خبرنگاران در آمریکا

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد، معترضان و خبرنگاران در شهرهای آمریکا از جمله پورتلند ایالت اورگان باید بتوانند در تظاهرات مسالمت آمیز بدون روبرو شدن با ریسک بازداشت و دستگیری خودسرانه، استفاده غیرضروری از زور و دیگر موارد نقض حقوق بشر شرکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیز تروسل، مقام ارشد دفترکمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل به گزارشها درباره اینکه اخیرا برخی افسران امنیتی ناشناس اقدام به بازداشت تظاهرکنندگان مسالمت جو در شهر پورتلند کرده‌اند، واکنش نشان داد.

او به خبرنگاران در شهر ژنو عنوان کرد: این نگران کننده است چون ممکن است بازداشت شده‌ها را به دور از حمایت قانون قرار داده و ممکن است منجر به تشدید بازداشت خودسرانه و دیگر موارد نقض حقوق بشر شود.

تروسل تاکید کرد، مقامها باید اطمینان حاصل کنند که نیروهای امنیتی استقرار یافته به شکل مناسب و روشن هویتشان مشخص بوده و تنها در صورت ضرورت به زور آن هم به طور متناسب و مطابق با استانداردهای بین‌المللی متوسل شوند.

او عنوان کرد، قربانیان باید این حق جبران داشته و بتوانند به دنبال تحقیقات درخصوص هر گونه مورد از نقض حقوق بشر بروند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اقدامی مناقشه برانگیز ماموران فدرال را روانه شهرهایی نظیر پورتلند به دنبال تشدید ناآرامی‌ها در حاشیه اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی در این شهرها کرد.

گزارش شد، برخی ماموران فدرال اقدام به بازداشت معترضان در خودروهای بدون علامت بدون دلیل کافی کرده‌اند.

دو سازمان ناظر در آمریکا اعلام کردند تحقیقاتی را در خصوص عملکرد ماموران فدرال در پورتلند گشوده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد، خبرنگارانی که مشغول پوشش اعتراضات در آمریکا هستند باید اجازه انجام شغلشان بدون ترس از حمله یا بازداشت را داشته باشند.

تروسل در کنفرانس خبری در ژنو تاکید کرد: اعتراضات باید بدون آنکه شرکت کنندگان در آن و افراد گزارش دهنده درباره آنها، خبرنگاران با ریسک بازداشت یا دستگیری خودسرانه روبرو شده و در معرض اعمال زور تبعیض آمیز و نامتناسب و غیرضروری قرار گرفته و از دیگر اقدامات ناقض حقوقشان رنج ببرند ادامه یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا