خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات مهم سردار سلیمانی درباره قطعنامه 598 برای نخستین بار منتشر شد [+فیلم]

بنا بر فایل صوتی که برای نخستین بار منتشر شده است سردار سلیمانی درباره قطعنامه 598 می‌گوید: واقعاً امام درست تصمیم‌گیری کردند و مصلحت این بود، یعنی اگر بنا بود ما با همان امکانات و همان‌طور، به همان صورت واقعاً ما پیشرفت می‌کردیم و عملیات انجام بدهیم بهتر همین بود که مصلحتی که امام دانستند، همین بود.

خبرگزاری تسنیم نوشت: «27 تیر سال 67 رادیو پیامی از امام خمینی(ره) منتشر کرد که ملت ایران، خصوصا رزمندگان اسلام را در تعجب فرو برد. بسیاری با شنیدن جملات بنیان گذار جمهوری اسلامی که پذیرش قطعنامه 598 را به جام زهر تعبیر کرده بودند، اشک ریختند. حضرت روح الله در آن ایام مصلحت کشور را در پذیرش قطع نامه 598 که از پایان جنگ خبر می داد، دیدند و تصمیم سخت خود را گرفتند. آنچه در ادامه این مطلب خواهید شنید صوتی است منتشر نشده از سردار قاسم سلیمانی که در خصوص این پیام صحبت کرده است.

«برای ما هم تلخی قطعنامه به همان منزله‌ای که امام فرمودند، واقعاً امام درد و زخم همه مسلمان‌ها و بچه مسلمان‌هایی که در این جنگ به نحوی دل‌سوخته بودند و عرق ریخته بودند و خون داده بودند و تلاش کرده بودند با جملات ارزنده‌ای که خودشان بیان کردند و سوز و گداز خودشان را ابرازکردند، گفتند. واقعاً برای همه ما هم به همان منزله‌ای بود که امام پذیرفت. پذیرش ما همان منزله است، اما احساس هم می‌کنیم واقعاً امام درست تصمیم‌گیری کردند و مصلحت این بود، یعنی اگر بنا بود ما با همان امکانات و همان‌طور، به همان صورت واقعاً ما پیشرفت می‌کردیم و عملیات انجام بدهیم بهتر همین بود که مصلحتی که امام دانستند، همین بود. اگر بنا بود واقعاً دولت، مملکت، جنگ، نظام، سپاه همه این‌ها بیش از این سرمایه‌گذاری روی جنگ نکنند و آخرین سرمایه‌گذاری همین بود که تا حالا انجام گرفته بود واقعاً مصلحت بهترین همین بود که امام تشخیص دادند.»

مصاحبه با برادر قاسم سلیمانی فرمانده لشکر41 ثاراالله(ع) (مقطع پایانی جنگ)
تاریخ ضبط: 16/05/1367»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا