خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم و صنعت سال جدید ۴۵۰ دانشجوی دکترا می گیرد

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت از جذب ۴۵۰ دانشجوی دکتری و افزایش سه برابری دانشجویان خارجی در سال ۹۵ خبر داد.

محسن کلانتر (معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت) در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت جزو دانشگاه‌های موفق در بخش جذب نخبگان و ورود استعدادهای درخشان به مقاطع بالا‌تر است، اظهار داشت: در سالی که گذشت؛ توانستیم در محور ورود استعدادهای درخشان به مقاطع بالا‌تر و جذب دانشجویان نخبه بدون آزمون، سهمیه ۲۰ درصدی خودمان را کامل کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در این بخش بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ نفر از کار‌شناسی به کار‌شناسی ارشد و ۹۰ نفر ارشد به دکتری دانشجو بدون آزمون جذب کردیم.

وی با بیان این مطلب که در سال ۹۵ به احتمال زیاد آمار جذب استعدادهای درخشان‌‌ همان ۲۰ درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمار نخبگان دانشگاه علم و صنعت متفاوت است, اما این دانشگاه میزبان حدود ۴۵۸ نخبه است که از این افراد حمایت‌های خوبی صورت می‌گیرد و پرداخت «پژوهانه» از جمله این اقدامات است. در مقطع کار‌شناسی ۳۰ نفر، ارشد ۵۰ نفر و دکتری ۶۰ نفر از سوی دانشگاه حمایت مالی می‌شوند.

کلانتر در پاسخ به این سوال که پذیرش دانشجوی دکتری و جذب به دانشگاه‌ها واگذار شده، این روند در دانشگاه در سال ۹۵ به چه صورت است؟ گفت: در ابتدا یک امتحان جامع گرفته می‌شود که ۱۴ بهمن سال جاری این امتحان برگزار شد و یک نمره‌ای به افراد اعلام می‌شود و براساس آن دانشجویان می‌توانند به دانشگاه مورد نظر درخواست دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اعلام اینکه دانشگاه در دوره روزانه و شبانه ۳۰۰ نفر و در پردیس‌ها ۱۵۰ دانشجوی دکتری جذب خواهد کرد، افزود: برای پذیرش دانشجوی دکتری سال ۹۵ فاز اول انجام شده اما هنوز دانشجویان به ما معرفی نشدند که به محض معرفی، برنامه ریزی و مصاحبه را آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین درباره جذب هیات علمی در دانشگاه توضیح داد و گفت: جذب هیات علمی به پارامترهای مختلف بستگی دارد و جذب آن هر ساله شناور است؛ و همه ساله براساس نیازی که دانشگاه در رشته های مختلف دارد، اقدام می کنیم.

کلانتر همچنین از تشکیل ستاد پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: دانشگاه در سال ۹۴ میزبان حداقل ۲۰ تا ۲۵ کشور از کشورهای همسایه گرفته تا اروپا بود و یک سری تبادلاتی انجام شد و واحد بین الملل فعال‌تر از قبل شد. تمام جلساتی که داشتیم، تبدیل به قرارداد و تفاهم نامه در سال ۹۵ می شود که اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در پایان با اعلام اینکه دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۴، ۷۰ دانشجوی خارجی جذب کرده است، اظهار امیدواری کرد که تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه در سال ۹۵ به سه برابر افزایش یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا