خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آشنایی با امکانات خانه هوشمند

رپورتاژ آگهی

پیشرفت تکنولوژی در دو دهه اخیر به قدری سریع بوده که گویا پس از سال ۲۰۰۰، به دنیای جدیدی پا گذاشته‌ایم. این تکنولوژی‌ها به حوزه خاصی محدود نمی‌شوند و تقریباً در تمام ابعاد زندگی‌مان نفوذ کرده‌ و آن‌ها را دستخوش تغییر کرده‌اند. به عنوان مثال حتی زمانی که در خانه نشسته و برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید، در حال استفاده از چندین تکنولوژی به‌روز هستید! یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی که به طرز شگفت‌انگیزی در حال توسعه‌اند، تکنولوژی‌های مربوط به خانه هوشمند هستند. این تکنولوژی با همه انواع دیگر فرق می‌کند و آرامش، آسایش، امنیت، سلامتی و ..‌. را توأمان به شما هدیه خواهند کرد. برای آشنایی با هوشمندسازی خانه و شناخت بهترین مرجع آن در ایران، همراه ما باشید‌.

خانه هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگر چه خانه‌های هوشمند در کشورهای پیشرفته دنیا در حال گسترش‌اند و اغلب خانه‌ها با برخی از این امکانات تجهیز شده‌اند، اما هنوز بسیاری از ایرانیان از تکنولوژی خانه هوشمند اطلاعی ندارند. برای توصیف این فناوری باید بگوییم که خانه‌های هوشمند، خانه‌های تحت کنترل اینترنت‌اند! البته این کنترل به بهترین نحو انجام می‌شود تا صاحب خانه بتواند بر تمام اجزای منزل، نظارت داشته باشد. داستان از جایی شروع می‌شود که فناوری «اینترنت اشیا» پیشرفت قابل توجهی پیدا می‌کند. اینترنت اشیا یا اصطلاحاً «چیزنت»، این امکان را به افراد می‌دهد که وسایل مختلف را با استفاده از شبکه اینترنت از راه دور کنترل کنند. بنابراین خانه هوشمند، با وسایل هوشمند متصل به اینترنت تجهیز می‌شود تا برخی قابلیت‌های مدرن و جدید را داشته باشد.

به عنوان مثال اگر بتوانید میزان روشنایی منزل را تنها با بیان یک کلیدواژه مشخص تنظیم کنید، دیگر نیازی به تنظیم دستی نورها و کم و زیاد کردن آن‌ها نخواهید داشت. لامپ‌های هوشمند با اعلام کلیدواژه، به صورت خودکار عملیات طراحی شده را پیاده‌سازی می‌کنند و این، قدرت خانه هوشمند است! حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که خانه هوشمند، چگونه کار می‌کند؟ باید بدانید که هوشمندسازی خانه با ابزارهای متفاوت و بی‌ربط به هم انجام نمی‌شود؛ بلکه همه این ابزارها به یکدیگر متصل و مرتبط‌اند. هر خانه هوشمند باید یک هسته مرکزی داشته باشند تا تمام اجزا را کنترل کند. در حقیقت پردازنده اصلی اتوماسیون خانگی یک سخت‌افزار است که اطلاعات را از ابزارهای هوشمند دریافت کرده، آن‌ها را پردازش می‌کند و پاسخ مناسبی به آن‌ها می‌دهد. همچنین این پردازنده می‌تواند فرامین صاحب خانه هوشمند را نیز به ابزارهای هوشمند منتقل کند. با این سیستم بی‌نقص، در خانه‌ای از نسل آینده زندگی خواهید کرد!

مزایای بهره‌مندی از خانه هوشمند

پس از آشنایی با چیستی و چگونگی عملکرد خانه هوشمند، احتمالاً این سوال در ذهنتان ایجاد می‌شود که چرا باید برای هوشمندسازی خانه خود اقدام کنیم؟ برای آن که به این پرسش پاسخ دهیم، باید نگاهی به مزایای هوشمندسازی داشته باشیم. در ادامه با برخی از مزایای سیستم اتوماسیون خانگی آشنا خواهید شد:

  • نخستین مزیت هوشمندسازی خانه، قابلیت کنترل آن از راه دور است. حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام خروج از منزل، خاموش کردن شعله گاز را فراموش کنید. در این حالت خانه هوشمند به شما کمک می‌کند تا تنها با یک کلیک، گاز را از راه دور خاموش کنید! این موضوع درباره بسیاری از امکانات دیگر خانه نیز صدق می‌کند.
  • خانه هوشمند، آسایش و راحتی بی‌بدیلی را برایتان به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید خانه هوشمند خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که با چند دستور، امکانات مختلف بدون هیچ زحمتی برایتان فراهم شوند. به عنوان مثال باز کردن در پارکینگ، روشن کردن شومینه، کشیدن پرده‌ها، نورپردازی، پخش آهنگ و … را می‌توان تنها با چند کلیک یا حتی فرمان صوتی انجام داد.
  • تکنولوژی اتوماسیون خانگی خیال شما را آسوده خواهد کرد؛ چرا که با استفاده از این فناوری می‌توانید بر کودکان، سالمندان یا حیوانات خانگی خود در منزل نظارت داشته باشید و از آن‌ها حفاظت کنید.
  • خانه هوشمند کارایی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به عنوان مثال به جای آن که سیستم تهویه منزل را برای تمام روز روشن بگذارید، می‌توانید با یک سیستم هوشمند برنامه‌ای را تنظیم کنید که تنها در زمان‌های خاص روشن باشد.
  • خانه هوشمند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و حتی هزینه‌ها خواهد شد. این یک نکته مهم درباره هوشمندسازی است.

با کاربردی‌ترین تکنولوژی‌های خانه هوشمند آشنا شوید

تا به این جا اطلاعات قابل توجهی در خصوص خانه هوشمند و مزایای آن به دست آورده‌اید! حال نوبت آن است که چند مورد از پرکاربردترین امکانات خانه هوشمند را نیز بشناسید. شما می‌توانید یک یا چند مورد از این امکانات را به دلخواه به خانه خود اضافه کنید. هر یک از آن‌ها به نحوی کار را برایتان تسهیل می‌کنند تا کیفیت زندگی را بالا ببرید.

تلویزیون هوشمند

یکی از ساده‌ترین امکانات خانه هوشمند که اغلب ما با آن آشنا هستیم، تلویزیون هوشمند است. این تلویزیون‌ها به اینترنت متصل می‌شوند تا محتوای مد نظر شما را پخش کنند. همچنین می‌توانند دستورات صوتی یا ژست‌های تصویری خاصی را شناسایی و فرمان را اجرا کنند.

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند می‌تواند به ایجاد محیطی مطلوب و دلپذیر كمک کند. علاوه بر آن باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم می‌شود. این سیستم می‌تواند زمان حضور ساکنین در اتاق را تشخیص دهد و همچنین بر اساس روشنایی محیط، مقدار نور را تغییر دهد. به عنوان مثال لامپ‌ها در طول روز که نور خورشید می‌تابد، روشن نیستند و با غروب آفتاب رفته رفته تعداد لامپ‌های بیشتری روشن خواهند شد.

قفل درب هوشمند و دربازکن پارکینگ

قفل‌های هوشمند تنها به برخی از افراد مشخص اجازه ورود به منزل را می‌دهند و حتی می‌توانند نزدیک بودن شما به درب را تشخیص داده و آن را باز کنند. این قفل‌ها امنیت بالایی را فراهم می‌کنند. دربازکن پارکینگ هوشمند نیز این امکان را به شما خواهد داد که تنها با یک کلیک، درب را از راه دور باز و بسته کنید.

ترموستات‌های هوشمند

ترموستات‌ هوشمند برای گرمایش خانه استفاده می‌شوند و با اتصال به یک سیستم یکپارچه، دمای منزل را تنظیم می‌کنند. این ابزارها رفتار صاحب خانه را یاد می‌گیرند و از آن تقلید می‌کنند تا دمای مطلوبی را ایجاد نمایند. علاوه بر آن می‌توانند میزان مصرف انرژی را مدیریت کرده و گزارش کاملی ت نیز ارائه کنند!

دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی هوشمند

برای آن که امنیت خانه را تأمین کنید، دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی هوشمند بهترین انتخاب‌اند. با این دوربین‌ها می‌توانید همه چیز را تحت نظر بگیرید و در زمان عدم حضور در منزل، کنترل اوضاع را در دست داشته باشید. برخی از دوربین‌ها حسگر حرکتی دارند که تفاوت ساکنین از سایر افراد را نیز تشخیص می‌دهند.

لوازم آشپزخانه هوشمند

هوشمندسازی در لوازم آشپزخانه به فراوانی دیده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که یخچال‌هایی با قابلیت تشخیص تاریخ انقضاء محصولات تولید شده‌اند که آن‌ها را به شما یادآوری می‌کنند! همچنین می‌توانید با قهوه‌ساز هوشمند، یک فنجان قهوه تازه دم داشته باشید. برندهایی نظیر ال جی و سامسونگ در این زمینه پیشتاز هستند.

هوشمندسازی خانه خود را به جهان اسمارت بسپارید

اگر شما هم هوشمندسازی خانه را مهم و ضروری می‌دانید، باید به یک مرجع قابل اطمینان در ایران مراجعه کنید تا از بهترین امکانات بهره‌مند شوید. پیشنهاد ما به شما، شرکت معتبر و حرفه‌ای جهان اسمارت است. این مجموعه در حال حاضر یکی از بهترین‌های حوزه هوشمندسازی است و بهترین امکانات از برترین برندها را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند. علاوه بر آن ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش سبب محبوبیت هرچه بیشتر مجموعه جهان اسمارت شده است. هر آن چه که برای هوشمندسازی خانه خود نیاز داشته باشید، در وبسایت این مجموعه در دسترس شماست. کافیست سری به سایت بزنید و با کارشناسان جهان اسمارت مشورت کنید. به همین سادگی می‌توانید در خانه‌ای از نسل آینده زندگی کنید!

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا