خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاد اقتصاد: انتخابات 94 به دو قطبی و بی‌ثباتی نکشد

محسن رنانی معتقد است: من سه ماه است که نگران پیامدهای انتخابات اسفند ۹۴ برای اقتصاد ایران هستم. معتقدم این انتخابات ممکن است به باتلاق جدیدی برای اقتصاد ایران، برای دولت یازدهم و برای نظام سیاسی تبدیل شود و البته نهایتا خسارت همه ی این‌ها را ملت ایران خواهد پرداخت.

به گزارش انصاف نیوز، این استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی اصفهان می گوید: در سه ماه گذشته با حدود سی نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی و صاحب‌نظران دو جناح سیاسی کشور ــ با هدف یافتن راهی برای ایجاد نوعی همگرایی و همکاری بین جناح‌های سیاسی کشور و توقف رقابت‌های مخرب و رساندن این پیام به مقامات ارشد، که کشور برای برون رفت از بحران‌های خطیری که در پیش دارد نیازمند همگرایی و آشتی ملی است ــ گفت‌و‌گو کرده‌ام (با ده نفر مستقل و دانشگاهی، ده نفر اصولگرا و ده نفر اصلاح طلب).

رنانی می افزاید: اما متاسفانه این ‌گفت‌وگوها بی‌نتیجه بوده است،‌ یعنی دریافتم که همه ی این‌ها گرچه نگرانند و با تحلیل من موافق، اما هیچ کس حاضر نیست برای ایجاد حرکتی نو پا پیش بگذارد چرا که برخی قدرت ندارند، برخی جرأت ندارند و برخی امید. و این بسیار نگران کننده است. به همین علت تصمیم گرفتم بحث را عمومی کنم. بنابراین یک ماهی است که چندین سخنرانی در این باره در مجامع مختلف کشور داشته‌ام و به زودی نیز نوشته‌ای در این باره منتشر خواهم کرد.

این اقتصاددان در سایت خود نوشته که در همین باره اخیرا یک سخنرانی با عنوان «پیامدهای انتخابات اسفند ۹۴ برای اقتصاد ایران» در نشست جامعه ی پزشکی اصفهان (۱۱ دی ماه ۹۴) داشته است و فایل صوتی آن را نیز در فضای مجازی منتشر کرده که با نظرات موافق و مخالف زیادی مواجه شده اما هنوز در فضای رسانه های رسمی متن آن منتشر نشده است.

او معتقد است: به گمانم لازم است این بحث وارد گفت‌وگوی روزانه ی ما شود و با کاندیداها و مقامات موثر در انتخابات در میان بگذاریم و این انتظار عمومی را ایجاد کنیم که این انتخابات از سوی هیچ کس ــ نه برگزار کنندگان، نه کاندیدها و نه جناح‌های سیاسی ــ نباید به سوی سیاسی بازی، ابهام، بی‌اعتمادی، تنش، دو قطبی شدن و ایجاد بی‌ثباتی برود.

انصاف نیوز در روزهای آتی در این باره تحلیل هایی را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا