خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سازمان اوقاف خبر اخذ سند وقفی برای کوه دماوند را تکذیب کرد

سازمان اوقاف و امور خیریه در اطلاعیه‌ای، خبر اخذ سند وقفی برای بخشی از کوه دماوند را قویا تکذیب ‌کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان اوقاف و امور خیریه در این اطلاعیه که روز یکشنبه منتشر کرده، افزود: مع الاسف بدون تحقیق و تدقیق و رعایت جوانب حرفه‌ای حوزه اطلاع رسانی، اخیرا خبری توسط برخی از رسانه ها منتشر شده مبنی بر اینکه برشی از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است. این در حالی است که کوه دماوند جز اراضی انفال است و منطقا طبق قاعده فقهی لا وقف الا فی ملک قابلیت ملکیت و به تبع آن وقف شدن را ندارد. انتشار این خبر مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است که معمولا از سوی رسانه های ضد انقلاب به چنین اخبار کذبی دامن زده می شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ضمنا به منظور تنویر افکار عمومی یادآوری این نکته ضروری است که موقوفه ملار مربوط به قریه و مراتع ملار است که تاریخچه آن به حدود ۹۰ سال پیش بازمی‌گردد. به دلیل اینکه این موقوفه به تملک پهلوی اول درآمده بود در سال ۱۳۲۳ در دادگاه به وقفیت برگشته و در سال ۱۳۷۴ نیز در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور وقفیت پلاک ۶۸و ۶۹ اصلی بخش ۷ لاریجان محرز گردیده و متعاقبا در سال ۱۳۸۴پس از طی تشریفات قانونی ثبت املاک، پلاکهای فوق به نام موقوفه بر اساس قوانین موضوعه کشور تثبیت شده است لذا این موقوفه مربوط به یک قریه و مراتع آن در اطراف کوه دماوند است و به هیچ وجه شامل خود کوه دماوند نمی شود.

به گزارش ایرنا، یکی از نشریات به تازگی در گزارشی به نقل از سازمان جنگلها از صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف خبر داد.

بیشتر بخوانید:
واکنش معصومه ابتکار به ماجرای وقف کوه دماوند
تایید بازداشت سه نفر از مسئولان اوقاف تهران 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا