خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سرپرست‌ پایگاه ملی میراث‌ فرهنگی جنوب کرمان منصوب شد»

طی حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، قادر شیروانی به‌عنوان سرپرست جدید پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جنوب کرمان منصوب شد.

سایت گلدشت کرمان نوشت: «طی حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، قادر شیروانی به‌عنوان سرپرست جدید پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جنوب کرمان منصوب شد.

به گفته‌ی سعید شاهرخی، قادر شیروانی دکترای باستان‌شناسی دارد و در حوزۀ باستان‌شناسی فعالیت‌های زیادی در استان‌های فارس، خوزستان و جنوب‌غرب کشور را در کارنامۀ خود دارد.

حضور در کاوش‌های پاسارگاد، کاوش در قلعه فلک‌الافلاک، تعیین حریم محوطۀ شوش، تعیین حریم جندی شاپور، کاوش در تپه صادق سیستان، گمانه‌زنی در حوزۀ آبگیر سد چم‌شیر، ثبت آثار شاخص شهرستان داراب، ثبت آثار منقول موزه نارنجستان شیراز و … از‌ دیگر فعالیت‌های این باستان‌شناس است.

شاهرخی گفت: «پیش از این دکتر نادر علیدادی‌سلیمانی و بعدها دکتر نصیر اسکندری، دو کارشناس باستان‌شناس جنوب، مدیریت این پایگاه ملی را بر عهده داشتند».

به گزارش راوبط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، او خاطرنشان کرد: «این‌ مجموعۀ تخصصی باستان‌شناسی همزمان با کاوش‌های باستان‌شناسی دهۀ ۸۰ در کنارصندل، به‌عنوان پایگاه ملی میراث فرهنگی جیرفت برای پیشبرد برنامه‌های محوطه‌های باستانی شروع به کار کرد».

شاهرخی ادامه داد: «ما همچنان در خدمت کارشناسان سابق این پایگاه ملی هستیم و از نظرات و تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنیم».

او در پایان گفت: «مهمترین اهداف پایگاه ملی میراث فرهنگی جنوب استان کرمان، برنامه‌ریزی در راستای حفاظت، مرمت و ساماندهی بناها (مجموعۀ بناها) بافت‌ها و محوطه‌های پایگاه‌های میراث‌فرهنگی جنوب کرمان، برنامه‌ریزی و هماهنگی در راستای شناسایی، مشارکت و برقراری ارتباط و همکاری با نهادها، سازمان‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی بین‌المللی، هدایت و نظارت بر اجرای طرح‌های مطالعاتی، پژوهش و برنامه‌های عملیاتی مربوط به حفظ و احیاء زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی در محدودۀ عرصه و حریم آثار پایگاه میراث‌فرهنگی جنوب استان کرمان، اجرای شایسته دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، کنوانسیون‌ها و مقررات ملی و جهانی در خصوص حفظ، مرمت، احیا و ساماندهی در پایگاه ملی میراث فرهنگی جنوب استان کرمان، رسیدگی به مسائل و مشکلات پایگاه‌ها و انجام اقدامات لازم برای رفع آن‌ها در همکاری و همراهی با مراجع ذیربط و جمع‌بندی و تدوین ‌برنامه‌های سالیانۀ ‌مطالعاتی، پژوهشی و اجرایی پایگاه پس از تایید در شورای راهبردی پایگاه و اجرای دستورالعمل و بخشنامه‌های وزارت‌خانه و اداره‌کل استان است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا