خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – علی باقری

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

علی باقری، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در سال 1346 به دنیا آمد. پدر او آیت‌الله باقری کنی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری است.

باقری دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) بوده و سابقه‌ی تدریس در همین دنشگاه را نیز دارد.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای باقری در فضای مجازی آمده است، او «مقدمه‌ای بر نسخه‌ی فارسی کتاب خاطرات وندی‌شرمن، مذاکره کننده تیم هسته‌ای آمریکا نوشته است».

علی باقری در سال‌های اخیر همواره در کنار سعید جلیلی حضور داشته است. او در زمان حضور جلیلی به‌عنوان معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی این معاونت بود و پس از انتخاب جلیلی به‌عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی، معاون او در دبیرخانه شورا شد. او در دوران مذاکرات هسته‌ای در دولت احمدی‌نژاد به‌عنوان مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در کنار سعید جلیلی فعالیت می‌کرد؛ پس از انتخاب حسن روحانی یکی از منتقدان جدی مذاکرات هسته‌ای در دوره‌ی جدید بود و انتقادات و دلواپسی‌های خود را نسبت به برجام و فعالیت‌های ظریف و تیمش در دوران مذاکرات از طریق برنامه‌های صداوسیما مطرح می‌کرد.

باقری در انتخابات 92 رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بود و در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 نیز به عنوان یکی از چهره‌های سیاسی حامی سیدابراهیم رئیسی فعالیت می‌کرد.

علی باقری در چند ماه اخیر با حکم رئیس دستگاه قضایی به عنوان معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه انتخاب شده است.

آقای باقری کنی از چهره‌های جریان اصولگراست که مورد حمایت طیف‌های تندرو این جریان سیاسی قرار دارد. برخی رسانه‌ها او را عنوان نمادی از «دولت جوان و انقلابی» تبلیغ می‌کنند.

علی باقری کنی ۱۴۰۰ کاندیدا می‌شود؟ «نمی‌دانم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا