خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – حسین دهقان

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

حسین دهقان، مشاور رهبری و وزیر سابق دفاع در سال 1335 به دنیا آمد. او متولد شهرضا استان اصفهان است.

دهقان دارای دکتری مدیریت دولتی از دانشگاه تهران بوده و مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس خود را نیز در رشته‌ی مهندسی متالوژی از همین دانشگاه اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای دهقان در فضای مجازی آمده است، او در «دانشگاه‌های امام حسین (ع)، مالک اشتر،عالی دفاع ملی،علامه طباطبایی و آزاد اسلامی» سابقه‌ی تدریس دارد.

دهقان در روزهای ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران شد و در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز یکی از فرماندهان سپاه بود.

برخی از سوابق فعالیت‌های سردار دهقان در سپاه پاسداران به این شرح است: فرمانده منطقه یکم قرارگاه عملیاتی  ثارالله، قائم مقام فرمانده نیروی هوایی سپاه، فرمانده نیروی هوایی، جانشین رئیس ستاد مشترک و مدیرعامل بنیاد تعاون.

حسین دهقان در دولت اصلاحات به‌عنوان قائم مقام وزیر دفاع فعالیت می‌کرد و از سال 1383 تا 1388 نیز معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.

پس از پایان حضور دهقان در دولت، او به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی  و امنیتی مجمع تشخیص شد و پس از آن به‌عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. او هم‌چنین در ستاد اجرایی فرمان امام نیز حضوری فعال داشت.

با انتخاب حسن روحانی در انتخابات92 دهقان به‌عنوان وزیر دفاع و امور پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس معرفی شد و تا پایان دولت اول روحانی نیز وزیر دفاع بود و هم‌چنین در سال 94 نیز نشان درجه یک شجاعت را دریافت کرد. او از مرداد96 با حکم رهبری مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی است.

آقای دهقان از چهره‌های میانه‌رو است که برخی معتقدند با توجه به شرایط کشور در سال‌های اخیر در حوزه‌های امنیتی و نظامی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخابات 1400 باشد.

کاندیداهای نظامی ۱۴۰۰: دهقان یا علایی؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا