خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: به فضاسازی ها اهمیت نمی دهیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: فضاسازی در کنار مذاکرات یکی از برنامه هایی است که همواره از سوی طرف مقابل دنبال می شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر ، محمد جواد طریف ، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوالی درباره خوش بینی منابع خبری غربی درباره مذاکرات و احتیاط ایران در ابراز این خوش بینی ،گفت: ما هیچ گاه به حرف هایی که به نقل از منابع نزدیک مطرح می شود توجه نمی کنیم .
وی افزود: فضاسازی در کنار مذاکرات یکی از برنامه هایی است که همواره از سوی طرف مقابل دنبال می شود.
ظریف اظهار داشت : مذاکرات بسیار سخت و پیچیده است و فراز و نشیب های جدی دارد و در مراحل مختلفی دیدگاه های مختلفی مطرح می شود. برخی اوقات اختلاف نظرهایی در داخل گروه مذاکره کننده با ما یعنی طرف مقابل وجود دارد و این امر باعث می شود که دیدگاه های متناقض و متفاوتی مطرح شود.
وی تصریح کرد: بنابر این نیاز است که با جدیت و دقت و حوصله کار را پیش ببریم تا ببینیم که توافق ممکن است یا خبر.
وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: ما همواره گفته ایم که توافق کاملا امکان پذیر است . توافق جامع و کامل؛ اینکه چه زمانی نگاشته شود و نگارش آن شروع شود یک بحث است اما اینکه مفاهیم و راه حل ها پیدا شود بحث دیگری است .
ظریف بیان کرد: من احساس می کنم که ما حتما می توانیم به راه حل ها دست پیدا کنیم . ولی دست یابی به راه حل نیاز به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل دارد .
وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: دلیل آنکه به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل تأکید می کنم این است که جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی  در بالاترین سطوح در سطح مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دارد . مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند که همه در ایران خواهان رسیدن به توافق برای حل موضوع هسته ای هستند . لذا ما هیچ شکی در اراده سیاسی از سوی ایران نداریم.
وی خاطرنشان کرد: باید همین اراده را با همین جدیت  و اتفاق نظر از سوی همه مذاکره کنندگان طرف مقابل ببینیم تا بتوانی به توافق برسیم .
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا