خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گود بلاتکلیف برج میلاد!

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر عدم انتخاب طرح مناسب و ناتوانی در تأمین اعتبارات را دو دلیل اجرایی نشدن فاز دوم برج میلاد دانست.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام اجرای فاز 2 برج میلاد و سرانجام گود کنار برج با بیان اینکه برای فاز دوم برج میلاد، کاربری اقامتی در نظر گرفته شده است و می‌بایست هتلی در کنار این برج ساخته شود، گفت: با این حال تاکنون طرح‌های پیشنهادی برای ساخت این هتل مورد تأیید قرار نگرفته و عمدتا نیز مهدی چمران به طور سلیقه‌ای با طرح‌ها مخالفت می‌کند.

وی با اشاره به گود رها شده کنار برج، آن را معضل و یکی از خطرات برج نامید و گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر طرح‌های پیشنهاد برای ساخت هتل نهایی شود؛ اما دقت داشته باشید که طراحی‌ها باید بگونه‌ای باشد که چشم انداز  برج تحت تاثیر قرار نگیرد.

تندگویان با بیان اینکه در هیچ جای دنیا در کنار یک مرکز بزرگ فرهنگی و گردشگری، چند برج دیگر با کاربری خدماتی ساخته نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در طراحی‌های اولیه این موضوع مورد  دقت قرار نگرفته است و علاوه بر عدم ارائه طرح‌های نامناسب یکی از دلایل عمده نیمه کاره رها شدن فاز 2 برح میلاد، عدم تأمین  بودجه و اعتبارات لازم بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه شهرداری نتوانسته برای اجرای پروژه ساخت فاز دوم برج میلاد نسبت به جذب بخش خصوصی اقدام کند، گفت: باید در پروژه فاز دوم برج میلاد بخش خصوصی نیز وارد می‌شد و جالب است که بدانید  مشکل عمده شهرداری عدم ایجاد مناسب پایدار شهری است و این در حالی است که برج میلاد نیز جزو بخش هایی است که باید روی آن حساب می‌شده است اما مورد غفلت قرار گرفت.

تندگویان افزود: متاسفم که باید به شهروندانمان اعلام کنیم برج میلاد که باید جزو درآمد پایدار شهر  باشد، سرفصل هزینه دارد و در هیچ جای دنیا مورد مشابه سراغ ندارم  که یک مکان گردشگری با طراحی سازه‌ای با این ابهت که تنها بهره‌برداری توریستی  و گردشگری دارد، ردیف های هزینه برای آن اختصاص داده می‌شود؛ این در حالیست که باید این برج درآمدزا باشد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران دلیل عدم درآمدزایی این برج را 100درصد مدیریت غلط آن دانست و گفت: هیچ توجیهی قابل قبول نیست چراکه  مطمئن هستم به بخش خصوصی واگذار شود نه تنها درآمدزا می‌شود؛ بلکه از مازاد درآمد آن نیز شهر منتفع می‌شود.

وی افزود: تاکنون شهرداری در مقابل این مهم  مقاومت کرده است؛ اما واقعیت است که شهرداری  مدیریت دوگانه‌ای در این زمینه دارد و دور از انتظار نیست که بعد از مدتی شهرداری با وجود مقاومتی که در خصوصی سازی برج میلاد دارد پیشنهاد واگذاری این برج را نیز ارائه کند.

به گزارش ایسنا، براساس طرح جامع اولیه برج میلاد قرار است علاوه بر برج مخابراتی، در گام بعدی مجتمعی تجاری و یک هتل دو قلو نیز در کنار آن ساخته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا