خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: از سال 96 آمریکا بیش از 23 بار درخواست ملاقات داده

رئیس‌جمهور روحانی گفت: الان تقریبا ۲ سال و ۳ ماه است که آمریکا از برجام خارج شده و در شدیدترین فشارها هستیم؛ آنها فکر می کردند ما چندماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم و مجبور می شویم با آنها تماس بگیریم؛ در این مدت اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته ام؛ در یک سفر نیویورک در سال ۹۶  هشت مرتبه از من تقاضای ملاقات شد. سال ۹۷بیشتر از سال ۹۶ و سال گذشته تقریبا همه سران کشورهای غربی و اروپایی یکی یکی از ما خواستند تا با مقامات آمریکایی ملاقات کنیم.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور عصر دوشنبه در جمع مدیران صنایع پتروشیمی و فولاد کشور با اشاره به خودکفایی کشور در تولید برخی محصولات گفت: ۹۷میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در آغاز دولت بوده است، امروز این رقم به ۱۳۰میلیون تن رسیده است. امروز برای گندم مورد نیاز مردم، نیازی به واردات نداریم؛ ممکن است برای بخشهای صنعتی از جاهایی خرید داشته باشیم اما برای ۵سال متوالی است که در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان رئیس جمهوری و نمایندگان مردم مسئولیت کشور را برعهده داریم نه فقط دولت خود، خاطر نشان کرد: مسئولیت نمایندگان و منتخبان مردم تامین منافع، اهداف و نیازهای ملی است؛ اساس مسئولیت دولت ها حفظ کشور است حال ممکن است دوره‌ی مسئولیت ۴یا ۸ ساله باشد.

رئیس جمهوری اظهار کرد: الان نباید به این فکر کنیم که الان ۱۴ میلیارد برای بخش پتروشیمی سرمایه گذاری کردیم در حالیکه میتوانستیم این رقم را برای امروز کشور و بخش ارز سرمایه گذاری کنیم؛ این تفکری نادرست است که به این فکر کنیم به گونه ای دوران دولت خود را به پایان برسانیم. باید برای منافع ملی و ملت مان کار کنیم.

روحانی به اشاره به طرح دغدغه های فعالان بخشهای پتروشیمی و فولاد در جلسه امروز گفت: در این جلسه هم گزارشی از مسئولان پتروشیمی و فولاد را شنیدم و هم پیشنهادات آنها در این جلسه مطرح شد. در جلسه اقتصادی دولت که صبح فردا تشکیل می شود، وظیفه داریم همه‌ی موضوعات مطرح شده در جلسه امروز را مطرح و رسیدگی کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح درخواست های متعدد از سوی ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای ملاقات با مقامات ایرانی خاطر نشان کرد: الان تقریبا ۲ سال و ۳ ماه است که آمریکا از برجام خارج شده و در شدیدترین فشارها هستیم؛ آنها فکر می کردند ما چندماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم و مجبور می شویم با آنها تماس بگیریم؛ در این مدت اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته ام؛ در یک سفر نیویورک در سال ۹۶  هشت مرتبه از من تقاضای ملاقات شد. سال ۹۷بیشتر از سال ۹۶ و سال گذشته تقریبا همه سران کشورهای غربی و اروپایی یکی یکی از ما خواستند تا با مقامات آمریکایی ملاقات کنیم.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ما ابایی از مذاکره نداریم اما به دنبال نمایش نیستیم، بلکه بدنبال حل مسأله هستیم، گفت: امروز بر خلاف همه مقررات بین‌المللی تحریم بر ما تحمیل شده و باید این تحریم ها را بردارند. هرآنچه آنها می گویند بر مبنای این است که در ابتدا به کار خلاف را که آغاز کرده اند، خاتمه دهند؛ این یک واقیت است و پیش شرط نیست؛ چراکه آنها نه به دولت ایران بلکه به ملت ایران فشار آوردند و تحریم های آنها تروریسم اقتصادی بوده و امروز در شرایط کرونا یک تروریسم درمانی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا