خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبادل آتش در منطقه مرزی اسرائیل و لبنان

منطقه مرزی میان لبنان و اسرائیل امروز شاهد تبادل آتش بود و در شرایطی که رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند حزب‌الله لبنان با موشک کورنت یک تانک مرکاوا را هدف گرفت سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی است، هیچ ابزار نظامی آسیب ندیده است. اسرائیل از ترس فرودگاه روش بینا و تمام هتل‌ها و تفرجگاه‌های شمال را بست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، منابع امنیتی می‌گویند، اعضای حزب‌الله لبنان موشک کورنت ضد تانک را به سمت تانک مرکاوا در منطقه جبل الروس در شبعا شلیک کردند که تبادل آتش و حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را به همراه داشت. در حالی که جنگنده‌ها به طور گسترده در حال پرواز در منطقه هستند اما به نظر حادثه پایان یافته است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک منبع امنیتی برجسته گزارش دادند: پیش‌بینی تنش‌های چند روزه را داریم.

کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از این منبع امنیتی گزارش داد، حادثه شمال تحت کنترل است اما این نگرانی وجود دارد که احتمالا مقدمه‌ای برای حوادث بیشتر است.

منابع امنیتی افزودند، حملات اسرائیل در میان آماده باش امنیتی ارتش لبنان در تمام مواضع نظامی در مرزها ادامه داشت.

ارتش اسرائیل بلندی‌های کفر شوبا در مرزهای لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد و دایره حملات اسرائیل شهرک مرزی المجیدیه را هم دربرگرفت.

‏همچنین تصاویری از اصابت یک خمپاره اسرائیلی به منزل یک شهروند لبنانی در جریان حملات بی‌هدف این رژیم در منطقه مزارع شبعا منتشر شده است.

آویخای اردعی، سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید، نیروهای اسرائیل در “درگیری کنونی” در مرزهای شمالی هستند. این سخنگو تاکید کرد: مسیرهای شهری در منطقه شمال باز شده‌اند و اوضاع به حالت عادی بازگشته اما رویداد امنیتی همچنان به قوت خود باقی بوده و ما با روزهای پیچیده و پرتنش روبه‌رو هستیم.

اطلاعات موثقی از تلفات سربازان اسرائیلی هنوز منتشر نشده است. جبهه داخلی در ارتش اسرائیل دستور داده تمام هتل‌ها، تفرجگاه‌ها و نیز فرودگاه روش بینا در شمال تعطیل شوند.

ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان هم ضمن اعلام پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ می‌گوید: در برابر هر گونه حمله از خاک خود دفاع می‌کنیم. تاریخ اسرائیل در منطقه مملو از تجاوز است. شبکه کان گزارش داد، منتظر بیانیه رسمی حزب‌الله لبنان درباره رویداد امروز است.

در این راستا پیشتر صدای انفجارها و تیراندازی‌هایی در منطقه مزارع شبعا در مرزهای جنوبی لبنان در هم‌جواری سوریه و اسرائیل شنیده شده بود.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز آسمان مزارع شبعا اقدام به گشت زنی و پرواز کردند. گفته می‌شود چندین گلوله توپ در اطراف شهرک کفرشوبا و مرکز نیروهای یونیفل در منطقه مزارع شبعا سقوط کرده است.

پیشتر آویخای اردعی گفته بود: گزارش‌هایی از حادثه امنیتی در منطقه جبل روس به دست ما رسید و مساله در حال بررسی است.

او اضافه کرد: ارتش اسرائیل دستوراتی به ساکنان منطقه مرزی با لبنان در پی رویداد امنیتی در منطقه جبل روس داده و شهرک نشینان باید در منازل‌شان بمانند. هر گونه فعالیتی در منطقه باز از جمله فعالیت‌های کشاورزی و گردشگری ممنوع است و نباید از خودروها برای مسائل غیرضروری استفاده کرد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند، فورا بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه حزب لیکود از حادثه تیراندازی در مرزهای مشترک با لبنان مطلع شد. نتانیاهو می‌گوید: این یک حادثه امنیتی غیرعادی است و لبنان و حزب‌الله مسؤول هستند.

رسانه‌های اسرائیلی ادامه دادند، اخباری از تبادل آتش در مرزهای شمالی با لبنان منتشر و نخست وزیر اسرائیل خواستار جلسه فوق‌العاده برای بررسی حادثه شد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بنی گانتس، وزیر جنگ جلسه حزب آبی- سفید که رهبری آن را برعهده دارد، ترک کرد و از طرح فوق‌العاده پیرامون “حادثه امنیتی غیرعادی” در شمال خبر داد.

منطقه مرزی اسرائیل و لبنان بعد از شهادت علی کامل محسن در حمله هوایی که ۲۰ ژوئیه اسرائیل در نزدیکی فرودگاه دمشق انجام داد پرتنش شده است.

امیر برعام، فرمانده منطقه شمالی گفته است، ارزیابی وضعیت توسط ارتش حکایت از آن دارد که حزب‌الله برای عملیات انتقام‌جویانه آماده می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. انشاالله که در نبرد آینده با اسرائیل خواهد بود سرزمینشان را برای کشت سیب زمینی شخم خواهیم زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا