خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رونمایی دوباره سامانه‌های قدیمی توسط شهرداری!

در شورای شهر تهران رخ داد

یکی از طرح‌های قدیمی شهرداری که در سال 98 رونمایی شده بود، با نام جدید دوباره در صحن علنی شورای شهر تهران رونمایی شد و اعضای شورای شهر از آن تمجید کردند.

انصاف نیوز: اتفاقی قابل تامل در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران رخ داد. محمد منان رئیسی، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با حضور در این جلسه پارلمان شهری پایتخت گزارشی از «پرتال جامع مطالعات شهری تهران» ارائه کرد و تاکید کرد: «پرتال جامع مطالعات شهری ایران و همکاری با مراکز پژوهشی شوراهای هفت کلان شهر کشور با بیان اینکه اقدامات باید آگاهانه و با مطالعه انجام شود. مرکز مطالعات با سابقه بیش از نیم قرن به عنوان یک بازوی مطالعاتی در کنار شهرداری است. پورتال جامع مطالعات شهری به تفکیک بخش‌های مختلف تشکیل شده که قابلیت بازدید برای عموم علاقمندان به مطالعات شهری وجود دارد. بدون بروکراسی پیچیده امکان در اختیار قرار دادن مطالعات وجود دارد و از موازی کاری در این زمینه نیز جلوگیری می شود. دو هزار و ۷۰۰ سند پژوهشی در نیم قرن اخیر تولید شده است. ۶ هزار رکورد پژوهشی در طول این مدت در مرکز تهیه شده است. بخش قابل توجهی از این مطالعات در گذشته اجرایی نشده که خوشبختانه با توجه شهردار به این موضوع، معاونت کاربست در مرکز تشکیل شده و طرح ها در این معاونت دنبال می شود تا شهروندان بتوانند از نتایج آن برخوردار شوند.»

برخی از اعضای شورای شهر تهران علاوه بر این که این پرتال جامع مطالعات شهری را اقدامی اثرگذار و کارآمد و قدمی بزرگ دانستند، به تمجید آن پرداختند. در پایان تعریف و تمجیدات از پرتال جامع مطالعات شهری تهران رونمایی شد.

این در حالی است که 26 مرداد 1398 این پرتال با نام «سامانه پژوهشیار» رونمایی شده بود و آنهم با قابلیت اتصال به سامانه شفافیت شهرداری تهران. بهاره آروین، رئیس سابق کمیته شفافیت شورای شهر تهران در آن سال گفت: «این اتفاق می‌تواند بر کیفیت پژوهش‌های شهرداری تهران بیفزاید. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که پس از اتصال سامانه پژوهشیار به سامانه شفافیت رخ می‌دهد جلوگیری از انجام پژوهش‌های تکراری در شهرداری تهران است؛ پژوهش‌هایی که در واحدی از شهرداری تهران انجام شده اما به دلیل آنکه در دسترس سایر واحدها نبوده سهوا و یا عمدا به واحدهای دیگر شهرداری ارائه شده است.»

محمد منان رئیسی، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا «پرتال جامع مطالعات شهری تهران» همان سامانه «پژوهشیار» نیست؟ توضیح داد: «این همان سامانه است اما کامل‌ و جامع‌تر شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا