خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شما نظر بدهید | مراسم محرم امسال برگزار بشود؟

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، مساله برگزاری مراسم محرم در سال جاری به مساله ای مهم تبدیل شده است.

بعضی معتقدند با توجه به اهمیت مراسم دهه اول محرم این مراسم باید در این شرایط برگزار شود و بعضی هم معتقدند اهمیت حفظ جان انسان ها بیشتر است.

مداحان معمولا موافق برگزاری این مراسم هستند. صادق آهنگران، مداح دوران دفاع مقدس در گفت‌وگویی با انصاف نیوز برگزاری این مراسم را ضروری خوانده است. سعید حدادیان مداحی که اظهار نظرهای تند سیاسی او معروف است گفته حتی به قیمت جانمان هم این مراسم را برگزار می‌کنیم. حمید علیمی دیگر مداح معروف هم واکنش تندی به توییتی از محمدعلی ابطحی -روحانی و فعال سیاسی- که در آن گفته بود مراسم باید لغو شود داده بود.

رییس جمهور روحانی هم خبر از برگزاری این مراسم داده است. در حالی که وزارت بهداشت گفته است از برگزاری مراسم ها شلوغ جلوگیری خواهد کرد.

تحلیل گران برگزاری مراسم امسال را نه تنها بحثی بهداشتی که بحثی سیاسی می‌دانند. عماد افروغ تحلیل گر اصولگرا در این مورد گفته است:منع عزاداری محرم واکنش‌های تندی به همراه دارد. علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری هم در روزنامه ایران نوشت: و بهترین انتخاب‌ها هم حتی نمی‌توانند بی‌نقص‌ترین باشند. فاضل میبدی استاد حوزه و دانشگاه هم در اینباره گفته که دغدغه‌ی رئیس جمهور نباید مراسم عزاداری باشد.

نظر شما درباره برگزار مراسم محرم امسال چیست؟

آیا برگزاری مراسم موافقید؟ چرا؟

اگر با برگزاری مراسم موافقید؛ شکل برگزاری مراسم چگونه باید باشد؟


 

نظرات خود را زیر همین مطلب درج کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ميدانم ائمه نيز به توصيه هاي پزشكان عمل كرده و رعايت اصول بهداشتي در امور ديني از اوجب واجبات است چرا زدن قمه بر سر از سوي علما نهي شد؟ چون آسيب زدن به انسان به اسم عزاداري نهي شده اگر اين استدلال درست است، در اين شرايط كه نميشود چمعيت را در مراسمات كنترل كرد، بهتر است عزداري براي امام حسين ع در منازل از طريق رسانه هايي مانند تلويزيون باشد و امسال را با پخش روضه خواني تلويزيوني و پخش تصاوير سينه زني آرشيوي از سالهاي گذشته گذراند و با سخنراني هاي تلويزيوني به رسالت و هدف و درسهاي عاشورا پرداخت با اين روش هم اصل عزاداري انجام شده هم سلامت مردم در نظر گرفته خواهد شد. آيا تعطيل شدن مناسك حج كمتر از عزداراي در محرم است؟ قطعا نيست در ضمن بسيار پيش آمده كه بدلايل مختلف در تاريخ بخاطر سلامت جان مردم اتفاقات مذهبي و ملي لغو شده است اين معنيش بي احترامي و بي اهميتي به آن مناسك نيست نفس انسان ارجع به همه چيز است اينكه برخي ميگويند جانمان فداي امام حسين هر چه بشود مهم نيست حتي بميريم براي جاي ديگريست و شرايط ديگري نه براي اينها بيشتر به شعارهاي بيفكر و بي منطق است.

    12
    3
  2. اونایی ک میگن اگه قراره بمیرم اشکال نداره خودش [بمیره] بااین کار ی ملت جونشون ب خطر میوفته اونا اگه راست میگن تو کارای دیگه حسینی باشن نمیخواد عزادار حسین تو این شرایط باشن…

    11
    3
  3. اونایی ک میگن اگه قراره بمیرم اشکال نداره خودش [بمیره] بااین کار ی ملت جونشون ب خطر میوفته اونا اگه راست میگن تو کارای دیگه حسینی باشن نمیخواد عزادار حسین تو این شرایط باشن…

    8
    3
  4. اونایی ک میگن اگه قراره بمیرم اشکال نداره خودش [بمیره] بااین کار ی ملت جونشون ب خطر میوفته اونا اگه راست میگن تو کارای دیگه حسینی باشن نمیخواد عزادار حسین تو این شرایط باشن…

    5
    1
  5. به عنوان یک یهودی ایرانی که مرید امام سوم شیعیان حسین علیه السلام هستم قطعا روح اون بزرگوار ناراضی از تشکیل مراسم دراین وضعیت حاد هست. مدافعان برگزاری اکثرا نیت خیر ندارند. فکر کنم منظورم را درست رساندم. درود بر حسین بن علی (ع)

    10
    2
  6. امام حسین ع پیرو میخواد نه عزادار . خدا کنه توی میلیونها عزادار یک نفر پیرو ایشان پیدا بشه . راه امام حسین ع مبارزه با ظلم و بیعدالتی و دادخواهی بود . آیا کسی در شرایط فعلی میتواند چنین ادعایی داشته باشد ؟

    8
    1
  7. درود پروردگار یکتا بر ايرانيهای ایرانی. امام حسین علیهم السلام اول باید کمر( اونهایی که به هرطریقی تو کشورمان برای پرکردن جیبشان اختشاش اقتصادی می‌کنند و یا اختلاس می‌کنند و هم با وارد کردن کالای چینی آشغال و ارزون قیمت بوسیله دلار 4200 تومانی و فروختن اون کالاها با دلار 20هزارتومانی هم جیب کثیفشان رو پر می‌کنند و هم کمر تولید کنندگان ایرانی رو می‌شکنند) بشکنه
    عذاداری آنجنابان تو محرم خوبه که کل دوازده ماه سال و ما میام عذاداری میکنیم. کرونا که سهله تو وبا و ویا هربیماری خطرناک‌تر هم میایم عذاداری میکنیم. به امید روز سرافرازی ایران و ایرانیان.

  8. با در نظر گرفتن اپیدمی خطرناک کرونا و کووید مرگبار 19 مراسم عزاداری از نظر شرعی واجب نیست و از نظر عرفی حرام است.
    اصرار بی مورد بعضیها که منشا احساسی دارد و اصرار عده ای دیگر که از این نوع مراسم نفع مادی دارند مثل نوحه خوانها نباید ملاک تصمیمات در سطح ملی باشد ” دولتمردان و تصمیمگیرندگان بایستی تصمیماتشان به گونه ای باشد که صلاح عموم در ان لحاظ شده باشد” متخصصین در امر سلامت و بهداشت عمومی تشخیص داده اند که تجمعات باعث افزایش تعداد بیماران میشود و در چنین مواقعی عقلای همه اقوام و جوامع بایستی مطیع نظرات متخصصین باشند و هیچکس هم نمیتواند به انان اعتراض کند که چرا حرف متخصص را گوش کردید و حرف ما برایتان ملاک نبود!

    3
    1
  9. دورود پروردگار عالمیان به عباس ابن علی و برادرش حسین بن علی.مامیدونیم که ی بیماری خطرناک اومده و کل دنیارو غرا گرفته اما از کجا معلوم شاید با عزاداری کردن برای اقا خداوند دلش برای ما به رحم بیاد و این بیماری رو ریشه کن کنه شاید خدا داره مارو امتحان میکنه تا ببینه کیا برای پاره تنش جون میدن
    به امید جان دادبرای ارباب حسین
    یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا